SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Złoty Lew dla PanGenerator, Brązowe dla Saatchi&Saatchi, Walk i Young&Rubicam Poland

Cztery polskie agencje zdobyły we wtorek nagrody na trwającym od soboty festiwalu reklamowym Cannes Lions 2016. Złotego Lwa dostał panGenerator, a Brązowe Lwy trafiły do agencji Walk, Saatchi&Saatchi i Young& Rubicam Poland.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Firma panGenerator odebrała Złotego Lwa w kategorii Design za projekt „Miara Pokoju. Quantum of Piece” zrealizowany dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to instalacja multimedialna związana z 70 rocznicą zakończenia II wojny światowej i obchodami 71 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Brązowy Lew w kategorii PR trafił do agencji Walk za kampanię pod hasłem „Nie chcę być strażakiem” realizowaną dla Fundacji Integracja. Jej bohaterami są niepełnosprawni strażacy, którzy próbują ugasić pożar, ale im to nie wychodzi. Działania promowały zatrudnianie osób niepełnosprawnych.

- Ten Lew dowodzi tego, że kluczem do dobrej i skutecznej kampanii jest wciąż pomysł. Żadna innowacyjność go nie zastąpi. Naszego pomysłu nie byłoby bez zaangażowania wszystkich osób, które wzięły udział w tworzeniu kampanii. Dlatego też chciałbym podziękować Fundacji Integracja, Magdzie ‘Bronce’ Braniewskiej, Marcie Bresińskiej, Maćkowi Kowalczukowi, Bartkowi Kaczmarkowi, Lucky Luciano Pictures, LocoMotive, DI Factory, Sound Tropez, a także wszystkim, którzy wzięli udział w produkcji filmu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Alek Frydrych, creative director agencji Walk Digital.

Paweł Miklaszewski, partner Walk dodaje: - Dzisiejsza nagroda w Cannes jest pierwszą w historii agencji Walk. Jest ona ukoronowaniem 10 lat pracy nad budowaniem zespołu niezwykle utalentowanych ludzi, którzy bez kompleksów stają w szranki w walce o najważniejsze światowe i polskie wyróżnienia w dziedzinie kreatywności.

Agencja Saatchi&Saatchi Interactive Solutions zdobyła Brązowego Lwa w kategorii Outdoor za działania reklamowe dla marki Theraflu należącej do GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. W ramach kampanii pod hasłem „Theraflu Thermoscanner” w miastach ustawiono interaktywne citylighty, które mierzyły temperaturę przechodniów.

- Bardzo nas cieszy Brązowy Lew, ale szczególnie cieszy nas to, że ta praca i ta nagroda dowodzi, że dla klientów farmaceutycznych można tworzyć przełomowe, bardzo ciekawe pomysły kreatywne. Dziękujemy GSK za zaufanie i wszystkim, którzy włożyli serce, aby stworzyć nową rzecz w outdoorze: pierwszy citylight mierzący temperaturę przechodniów. Innowacyjne projekty nigdy nie są łatwe, wymagają uporu, cierpliwości i mnóstwa porażek po drodze. Warto podejmować takie wyzwania bo satysfakcja na końcu drogi jest nieporównywalna do niczego wcześniej - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Osiński, associate creative director Saatchi & Saatchi/ Interactive Solutions, jeden z autorów projektu.

Young&Rubicam Poland odebrała z kolei Brązowego Lwa w kategorii Design za kampanię reklamową dla sieci supermarketów Mila, zachęcającą do kupowania ryb mrożonych. Wykorzystano w niej mechaniczną rybę, którą umieszczono w ladzie chłodniczej. Internauci mogli zdalnie nią sterować dzięki czemu poruszała się jak żywa ryba.

.

Sebastian Hejnowski, CEO agencji MSL Group w regionie CEE uważa, że przyznane polskim agencjom we wtorek na Cannes Lions nagrody świadczą o dwóch ważnych rzeczach. Po pierwsze - że polskie agencje zaczęły ten festiwal traktować poważnie i zgłaszać do niego swoje prace. Po drugie - że polska kreacja i kreatywność są na całkiem niezłym poziomie.

- Wśród projektów zgłoszonych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej naprawdę się wyróżnialiśmy. Polskie reklamy błyszczały. Szczególnie wybrzmiewa to Złoto dla agencji PanGenerator za projekt dla Muzeum Powstania Warszawskiego. Nareszcie stanęliśmy na wysokości zadania - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sebastian Hejnowski.

Ogółem do tegorocznej edycji Cannes Lions agencje z Polski przesłały rekordową liczbę 261 zgłoszeń, o 21 więcej niż rok wcześniej. W sumie do konkursu zgłoszono 43,1 tys. prac.

Dołącz do dyskusji: Złoty Lew dla PanGenerator, Brązowe dla Saatchi&Saatchi, Walk i Young&Rubicam Poland

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Po pierwsze - panGenerator nie jest agencją. To 4 gości zajaranych od lat swoimi pomysłami. Po drugie - od lat nie było złota w PL - a nie uzyskaliscie/opublikowaliscie komentarza od nich? To jest wydarzenie! Ogólnie szacun - swietny wynik dla PL dziś!
0 0
odpowiedź
User
LepiejWie
Na Zachodzie nagradzają upamiętnianie Powstania Warszawskiego? Na 100 % "wysokiej komisji" pomyliło się z Powstaniem w Getcie i jak się zorientują - szybko Lwa odbiorą :)
0 0
odpowiedź
User
Ciekawe
http://www.adweek.com/news/advertising-branding/apple-pulled-app-itunes-same-day-it-won-lion-cannes-172142
0 0
odpowiedź