Zbigniew Benbenek: 2,4 mld zł pakiet kontrolny TVN to bardzo dobra cena
- 2,4 mld zł za pakiet kontrolny spółki zadłużonej na prawie 900 mln euro to bardzo dobra cena, mistrzostwo świata w negocjacjach - mówi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR.
Scripps Network Interactive to bardzo korzystny właściciel dla TVN, bo ma kompetencje w zakresie kanałów tematycznych. Nie ma natomiast kompetencji w zakresie stacji informacyjnych czy telewizji ogólnotematycznej, co powoduje, że cała ekipa TVN łącznie z prezesem Markusem Tellenbachem, i Edwardem Miszczakiem zachowa swoje pozycje. Gdyby Time Warner kupił TVN, to zapewne zmniejszyłby zatrudnienie w Polsce.
Zakup TVN przez Scripps to decyzja dla rynku raczej neutralna. Time Warner posiada własne studia. Gdyby on okazał się nabywcą, to inne telewizje mogłyby napotkać ograniczenia w możliwości zakupów filmów, co zmieniłoby rynek telewizyjny. Scripps ma zaś kontent specjalistyczny, o tematyce dom i ogród, wyposażenia wnętrz, podróży, lifestylu. Emitują go kanały tematyczne, Scripps nie ma stacji ogólnotematycznych. To spowoduje, że TVN nie stanie się częścią sieci, jak byłoby w przypadku zakupu przez Time Warnera, tylko pozostanie w obecnej strukturze. Sądzę, że będą kolejne akwizycje Scripps w innych krajach Europy z naszego regionu. TVN może stać się wtedy takim matecznikiem, centrum rozwoju kompetencji telewizji, a zarząd spółki - kierownictwem regionu.
Z informacji, które posiadam, wynika, że pozostali gracze jak Discovery czy Bauer odpadli z negocjacji ze względu na cenę. Wiem, że inwestorzy finansowi, którzy na początku próbowali kupić TVN, wyceniali pakiet 52 proc. akcji na poziomie 1,5 mld zł. Tutaj uzyskano 2,4 mld zł za pakiet kontrolny spółki zadłużonej na prawie 900 mln euro. To bardzo dobra cena, bardzo duża premia za pakiet większościowy, mistrzostwo świata w negocjacjach.
Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR
Dołącz do dyskusji: Zbigniew Benbenek: 2,4 mld zł pakiet kontrolny TVN to bardzo dobra cena
To co Scripps oferuje u siebie nie pasuje do naszego rynku... Ameryka to inny kraj dlatego nie rozumiem ich determinacji.
ten sam przedziałek
ten sam przedziałek
i mądrość ta sama bije
tylko koszula tańsza