Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w miastach Polski
Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od września 2015 roku do lutego 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.
W Warszawie na pozycję lidera - z drugiej lokaty - awansowała Trójka (z 11,6 proc. do 13,8 proc. udziału). Na drugie miejsce spadło Radio ZET (z 13,8 proc. do 13,5 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca siódmego - awansowało VOX FM (z 5,3 proc. do 8,7 proc.). Z kolei na czwartą lokatę - z pozycji trzeciej - spadło RMF FM (z 9,2 proc. do 8,6 proc.).
W Aglomeracji Śląskiej pierwszą lokatę zajęło RMF FM (spadek z 34 proc. do 30,2 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 7,2 proc. do 11,6 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca siódmego - awansowało RMF MAXXX (z 4,9 proc. do 5,5 proc.). Czwarta lokata przypadła Jedynce (z 6,1 proc. do 5,3 proc.).
>>> Rynek radiowy w Aglomeracji Śląskiej
W Trójmieście nowym liderem została Trójka, która przed rokiem była druga (z 13,5 proc. do 16,7 proc. udziału). Na drugie miejsce spadło RMF FM (z 17,4 proc. do 15,6 proc.). Ostatnią lokatę podium zajęło Radio ZET (strata z 10,7 proc. do 9,9 proc.). Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało Polskie Radio Gdańsk (z 9,9 proc. do 8,7 proc.).
>>> Rynek radiowy w Trójmieście
W Poznaniu na pierwsze miejsce - z czwartego - awansowała Trójka (z 9,2 proc. do 13,3 proc. udziału). Drugie były Złote Przeboje (strata z 12,8 proc. do 11,8 proc.). Ostatnia pozycja podium przypadła Esce (z 12,6 proc. do 11,3 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z pierwszej - spadło RMF FM (z 13 proc. do 9,7 proc.).
1 2
Dołącz do dyskusji: Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w miastach Polski
"Deklasuje komercyjną konkurencję" - hmmm.... problem w tym, że media komercyjne nie powinny być konkurencją dla Trójki. Po pierwsze ich celem jest zysk, a nie misja. Po drugie powinny działać w innych segmentach rynku i nie wchodzić sobie za bardzo w drogę. Niestety Trójka pozyskuje przychody również z reklam, więc się komercjalizuje, również w ofercie programowej, np. playlista udająca oprawę muzyczną, wartościowe audycje muzyczne o barbarzyńskich porach. Ktoś trafnie określił obecną Trójkę (trend od 2000 r.) "najbardziej misyjnym radiem wśród rozgłośni komercyjnych"...
Nie ma się z czego cieszyć, Trójka wchodzi w nie swoje buty. Niestety proces trwa już kilkanaście lat i dorosło pokolenie, które innej Trójki nie pamięta. Pokolenie fajnosłuchaczy, Trójkowych neofitów, którzy jeszcze niedawno słuchali "komercyjnej konkurencji", ale dzisiaj mają z niej "bekę". Szkoda mi tych ludzi.