„M jak miłość” nie dało szans konkurencji, ale straciło 570 tys. widzów
Właśnie zakończony sezon „M jak miłość” oglądało średnio 5,87 mln osób. Produkcja zanotowała spadek widowni względem poprzedniego sezonu, ale i tak dała TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 79,40 mln zł.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 29 sierpnia 2016 roku do 30 maja 2017 roku wyniosła 5,87 mln osób. Przełożyło się to na 36,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 30,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 32,31 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 13 grudnia ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 6,77 mln oglądających.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 570 tys. widzów. Wówczas produkcję śledziło średnio 6,44 mln osób, co przekładało się na 39,66 proc. udziału w 4+ oraz 33,18 proc. w 16-49.
TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, który emitował wtedy filmy fabularne, program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” oraz „Idol” i osiągał już „tylko” 10,28 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” oraz „Milionerzy”; 7,42 proc.), a czwarta - TVP1 (liczne audycje, w tym „Teatr Telewizji” i „Wielkie testy”; 5,72 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w sezonie 2015/2016 wyniosły 79,40 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one nieco wyższe - uplasowały się na poziomie 82,93 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Jestem dumny z tego, że „M jak Miłość” po tylu latach wciąż jest najlepiej oglądaną pozycją telewizyjną i pozostawia konkurencję daleko w tyle. Nasz serial angażuje widza, porusza bliskie mu problemy i przedstawia bohaterów, z którymi chce się on identyfikować. Za to Polacy pokochali opowieść o rodzinie Mostowiaków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Tadeusz Lampka, producent serialu.
Nowe odcinki „M jak Miłość” na antenie telewizyjnej Dwójki będzie można oglądać w jesiennej ramówce 2017 roku. - Prace nad 18. sezonem trwają, a na antenę TVP2 wracamy już 28 sierpnia - informuje nas Lampka.
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się również, że serialowy Lucjan Mostowiak (grany przez Witolda Pyrkosza zmarłego w kwietniu br.) umrze w 1329. odcinku serialu.
- Pożegnaliśmy w tym roku wspaniałego aktora Witolda Pyrkosza, naszego ukochanego dziadka Lucjana, w związku z tym w nowym sezonie „M jak miłość” czeka nas wiele zmian - zapowiada producent serialu
Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” nie dało szans konkurencji, ale straciło 570 tys. widzów
Takie hity oglądalnościowe jak MJM i Ranczo już nigdy nie powstaną w polskiej telewizji.