TVP1 i Polsat liderami, udany tydzień TVP2. „Sylwester Marzeń” wygrał z „M jak miłość”
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Sylwester Marzeń”, „M jak miłość” i TCS. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 28 grudnia 2020 roku do 3 stycznia 2021 roku - najwięcej widzów zgromadził „Sylwester Marzeń”, który TVP2 pokazała 31 grudnia o 19.55. 4,5-godzinna transmisja miała średnio 4,88 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugiej pozycji uplasował się wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który w Dwójce miał średnio 4,21 mln osób. Dało to stacji 27,61 proc. udziału.
Podium uzupełnia konkurs Turnieju Czterech Skoczni z 1 stycznia, który odbył się w Garmisch-Partenkirchen. Wygrane przez Dawida Kubackiego zawody w TVP1 śledziło średnio 3,92 mln widzów, co przełożyło się na 28,57 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 28 grudnia na antenie stacji obejrzało 3,29 mln widzów (22,16 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugi pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 3,04 mln widzów (emisja 29 grudnia; 9. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 11 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,67 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności była jedna z części „Sylwestrowej Mocy Przebojów”, która w Polsacie miała 1,69 mln osób, co dało stacji 28,50 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął „Sylwester Marzeń” (1,67 mln widzów w TVP2; 28,14 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (1,39 mln w TVP2; 24,58 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, TVP2 wyprzedziła Polsat
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,35 pkt. proc. do 10,63 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,26 proc. (wzrost o 2,01 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z miejsca drugiego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,05 proc. (do góry o 0,60 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,56 proc. (w dół o 0,21 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,75 proc. do 35,50 proc.
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,01 pkt. proc. do 4,06 proc. Z ósmej na siódmą lokatę awansowało TVP Info (stacja miała 3,11 proc. udziału; - 0,07 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 13. na 11. miejsce awansował Polsat News (1,78 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).
Polsat liderem w 16-49, TVP2 tuż za TVN
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział stacji zwiększył się o 0,36 pkt. proc. do 10,61 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 7,97 proc. (w dół o 0,04 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,06 pkt. proc. do 7,92 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (+ 0,09 pkt. proc. do 6,88 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (10,18 proc.; do góry o 0,40 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami, udany tydzień TVP2. „Sylwester Marzeń” wygrał z „M jak miłość”