Wydawca „Gazety Podatkowej” z 11,5 mln zł zysku, zwiększył wpływy dzięki 20 proc. wzrostu w internecie
Wydawnictwo Gofin w ub.r. osiągnęło wzrost przychodów o 2,9 proc. do 47,02 mln zł oraz zysku netto z 11,33 do 11,52 mln zł. Większość wpływów firmie nadal zapewniają czasopisma, natomiast przychody w internecie poszły w górę o 29,8 proc. do 13,2 mln zł.
Przychody Wydawnictwa Gofin z czasopism zmalały rok do roku o 4,3 proc., z 28,1 do 26,89 mln zł. Firma wydaje pięć specjalistycznych magazynów: dwutygodniki „Przegląd Podatku Dochodowego”, „Zeszyty Metodyczne Rachunkowości”, „Poradnik VAT” i „Ubezpieczenia i Prawo Pracy” oraz ukazujący się co 10 dni „Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno-Finansowych”.
Wpływy z „Gazety Podatkowej” zmniejszyły się o 5,4 proc. do 6,25 mln zł, a ze sprzedaży książek - o 12,6 proc. do 178 tys. zł.
Wydawnictwu udało się osiągnąć wzrost swoich łącznych przychodów dzięki ofercie internetowej. Wpływy z jej sprzedaży poszły w górę o 29,8 proc. do 13,2 mln zł.
Przychody z usług reklamowych zmniejszyły się z 376,6 do 293,9 tys. zł, a te z usług poligraficznych wzrosły z 63,7 do 65,9 tys. zł.
- Nadal zdecydowanie najwięcej przychodów uzyskujemy z tytułu sprzedaży Biuletynu Informacyjnego (ok. 22,5%), a z tytułu sprzedaży wszystkich pięciu czasopism łącznie z przychodami ze sprzedaży czasopism w wersji elektronicznej uzyskujemy ok. 74 proc. Ze sprzedaży Gazety Podatkowej łącznie ze sprzedażą internetową uzyskujemy 14,5 proc. przychodów - wyliczono w sprawozdaniu Wydawnictwa Gofin złożonym w KRS.
Wzrost kosztów o 6 proc., „rok był trudny”
W ub.r. wydatki operacyjne Wydawnictwa Gofin wyniosły 34,29 mln zł, co wobec 32,33 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 6,1 proc. Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 16,43 do 17,61 mln zł, usług obcych - z 7,36 do 7,78 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 3,11 do 3,24 mln zł. W firmie pracują obecnie 173 osoby, o trzy mniej niż przed rokiem.
Koszty zużycia materiałów i energii zwiększyły się z 4,67 do 4,95 mln zł, a wydatki na amortyzację zmalały z 614,2 do 558,8 tys. zł.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 240,5 do 514,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 351,9 do 195 tys. zł. Wpływy finansowe zmalały minimalnie do 2,44 mln zł, a koszty finansowe - z 1,77 do 1,32 mln zł.
Zysk sprzedażowy zmalał z 13,36 do 12,72 mln zł, zysk operacyjny - z 13,25 do 13,04 mln zł, natomiast zysk brutto zwiększył się z 13,96 do 14,17 mln zł, a zysk netto - z 11,33 do 11,52 mln zł.
- Mimo osiągnięcia niewątpliwie dobrych wyników gospodarczych, trzeba uznać że rok 2019 był dla nas trudny i wymagał wielkiego nakładu sił i inwencji wszystkich pracowników.
Po 50 proc. udziałów Wydawnictwa Podatkowego Gofin mają prezes firmy Czesław Sławski i Alina Sławska.
„Przed nami coraz trudniejsze lata”
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że w ub.r. dobrze zrealizowano plan sprzedaży oferty prenumeratowej na br.
- Przed nami coraz trudniejsze lata i dlatego musimy podjąć jak największe wysiłki, aby chronić Gofin przed skutkami niekończących się lat kryzysowych w zdecydowanej większości firm w kraju, do których będziemy docierać w kolejnych latach z coraz szerszą i lepszą ofertą produktów - zaznaczono.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Gazety Podatkowej” z 11,5 mln zł zysku, zwiększył wpływy dzięki 20 proc. wzrostu w internecie