Wydatki reklamowe 5,6 proc. w górę. Radio z największym wzrostem - w dół telewizja, gazety i outdoor
W lutym br. cennikowe nakłady reklamowe w mediach pozinternetowych były o 5,6 proc. większe niż rok wcześniej. Największy wzrost nastąpił w radiu, spadki zanotowały natomiast telewizja, gazety i outdoor.
Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych wyniosły w lutym br. nieco ponad 2 mld zł - wynika z danych cennikowych przygotowanych przez Kantar Media dla portalu Wirtualnemedia.pl. Było to 5,6 proc. więcej niż w lutym ub.r.
Największy wzrost wpływów z reklam zanotowało radio - o 30,7 proc., do 390,6 mln zł. Więcej na reklamach zarobiły też magazyny - 195,6 mln zł (18,1 proc. w górę) i kina - 164,2 mln zł (wzrost o 16,2 proc.)
Spadły natomiast cennikowe nakłady reklamowe w telewizji, gazetach i na outdoorze. W telewizji zmalały o 3,2 proc. w skali roku (do 1,04 mld zł), w gazetach - o 2,9 proc. (do 109,2 mln zł), a na outdoorze - o 3,4 proc. mniej (do 98,2 mln zł).
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II 2014 | II 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 1 073 228 750 zł | 1 039 069 783 zł | -3,2 |
Radio | 298 840 174 zł | 390 571 652 zł | 30,7 |
Gazety | 112 493 470 zł | 109 215 088 zł | -2,9 |
Magazyny | 165 536 242 zł | 195 572 762 zł | 18,1 |
Outdoor | 101 637 517 zł | 98 190 841 zł | -3,4 |
Kina | 141 354 644 zł | 164 242 670 zł | 16,2 |
Indoor | 1 610 080 zł | 3 168 400 zł | 96,8 |
Razem | 1 894 700 877 zł | 2 000 031 196 zł | 5,6 |
Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe 5,6 proc. w górę. Radio z największym wzrostem - w dół telewizja, gazety i outdoor