SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniej na reklamy w telewizji. Lidl, Euro-Net, Ferrero i USP ograniczyły budżety (Top10)

O blisko 5 proc. wzrosły po trzech kwartałach br. cennikowe wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych. Zmalały nakłady w telewizji, a o ponad 10 proc. zwiększyły się w prasie i na outdoorze. Budżety reklamowe zredukowały m.in. Lidl Polska, Euro-Net Warszawa, Ferrero Polska i USP Zdrowie.

W okresie od stycznia do września br. wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) wyniosły 27,4 ,mld zł. Było to 4,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar, bez rabatów).

Najwięcej na reklamach zarobiła telewizja. Było to 14,4 mld zł, czyli 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Do radia trafiło w tym okresie 7,3 mld zł, co oznacza 10 proc. wzrost rok do roku.

Na reklamę w magazynach marketerzy wydali 2,8 mld zł (14,7 proc. więcej rdr), zaś w reklamę w gazetach zainwestowali 1,02 mld zł (wzrost o 16,6 proc.).

927,3 mln zł przeznaczono na reklamę zewnętrzną (wzrost o 12,5 proc.), a 807,7 mln zł reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w kinach. W tym przypadku było to 176,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Mniej przeznaczono na reklamę OOH w Metrze – wydatki rdr spadły o 40,3 proc., do 23,5 mln zł.

W dól wydatki Lidla, Ferrero i USP Zdrowie

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Przez trzy kwartały br. wydała na reklamę w mediach offline blisko 1,78 mld zł, co oznacza zwiększenie nakładów w skali roku o 7 proc.

Pozycja wicelidera należy do firmy Terg z wydatkami w kwocie 814,6 mln zł (wzrost o 22,1 proc.), a trzecie miejsce na podium zajmuje Natur Produkt Zdrovit z budżetem w kwocie 588,9 mln zł (wzrost o 13,8 proc.).

Spośród pozostałych największych reklamodawców omawianego okresu cztery firmy zredukowały nakłady. Lidl Polska zmniejszył je o 17,6 proc. (do 533,7 mln zł), Euro-Net Warszawa – o 23,8 proc. (do 485,6 mln zł), Ferrero Polska – o 17 proc. (do 408,5 mln zł) i USP Zdrowie – o 4,4 proc. (do 334,3 mln zł).

Neonet Wrocław w omawianym okresie przeznaczył na promocję w tradycyjnych mediach 366,5 mln zł (wzrost o 33,6 proc.), Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka - 348,6 mln zł (wzrost o 2,8 proc.), a Polkomtel - 300,4 mln zł (wzrost o 5,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamy w telewizji. Lidl, Euro-Net, Ferrero i USP ograniczyły budżety (Top10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
Będzie rzeź. W mediach będą musieli zacisnąć pasa.
odpowiedź