Wszystkie miesięczniki wnętrzarskie na minusie w 2015 roku. „Dom & Wnętrze” z największą stratą
W 2015 roku pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism wnętrzarskich zajęło „Moje Mieszkanie”. Wszystkie magazyny odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dom & Wnętrze”.
Średnia sprzedaż ogółem „Mojego Mieszkania” (ZPR Media) w 2015 roku wyniosła 56 767 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 4,92 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajęły „Cztery Kąty” (Agora), których średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 13,90 proc. do 49 119 egz. Ostatnią pozycję podium zajął wydawany przez ZPR Media miesięcznik „M jak Mieszkanie”, którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 875 egz., po spadku o 11,15 proc.
Najwięcej straciło pismo „Dom & Wnętrze” (Agora), które w rankingu zajęło ostatnie miejsce. Jego średni wynik w ub.r. zmniejszył się bowiem o 23,62 proc. do 7 101 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Moje Mieszkanie | 107 542 | 60 596 | 56 767 | 99 861 | 59 966 | 59 705 |
Cztery Kąty | 104 278 | 54 063 | 49 119 | 108 808 | 59 123 | 57 048 |
M jak Mieszkanie | 91 690 | 42 509 | 39 875 | 92 079 | 44 987 | 44 879 |
Weranda | 42 841 | 26 103 | 26 103 | 43 329 | 26 207 | 26 207 |
Dobre Wnętrze | 35 820 | 13 828 | 12 498 | 36 816 | 15 406 | 14 071 |
Dom & Wnętrze | 21 630 | 8 903 | 7 101 | 29 413 | 12 001 | 9 297 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego „Mojego Mieszkania” w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 4,66 proc. do 64 211 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „M jak Mieszkanie” (40 622 egz.; spadek o 4,87 proc.). Na trzecie miejsce spadły z kolei „Cztery Kąty” (39 002 egz.; spadek o 31,68 proc. - największy w zestawieniu).
W tym ujęciu jedyny wzrost odnotował „Dom & Wnętrze” - było to 3,74 proc. do 6 524 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Moje Mieszkanie | 107 960 | 74 214 | 64 211 | 102 008 | 67 348 | 67 348 |
M jak Mieszkanie | 91 000 | 40 742 | 40 622 | 92 400 | 42 787 | 42 702 |
Cztery Kąty | 100 200 | 43 265 | 39 002 | 125 000 | 62 455 | 57 090 |
Weranda | 43 000 | 28 039 | 28 039 | 43 800 | 29 046 | 29 046 |
Dobre Wnętrze | 35 800 | 12 787 | 12 677 | 36 955 | 13 973 | 13 758 |
Dom & Wnętrze | 23 000 | 11 176 | 6 524 | 23 295 | 8 415 | 6 289 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki wnętrzarskie na minusie w 2015 roku. „Dom & Wnętrze” z największą stratą