„Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”
W maju br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2016 roku wyniosła 125 189 egz. Było to o 5,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,98 proc. do 112 271 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. względem maja ub.r. poszła do góry o 4,89 proc. i wyniosła ona 109 279 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 015 egz., po spadku o 8,07 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 8,70 proc. do 52 509 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł 23 407 egz., czyli mniej o 33,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.
Wirtualnemedia.pl | maj | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 188 539 | 125 189 | 125 189 | 202 654 | 132 046 | 132 046 | -5,19% |
Polityka | 166 248 | 112 271 | 112 271 | 169 495 | 115 726 | 115 723 | -2,98% |
Newsweek Polska | 163 552 | 109 381 | 109 279 | 164 244 | 104 297 | 104 189 | 4,89% |
W Sieci | 147 792 | 70 015 | 70 015 | 150 043 | 76 158 | 76 158 | -8,07% |
Tygodnik Do Rzeczy | 113 976 | 61 434 | 52 509 | 118 588 | 66 436 | 57 511 | -8,70% |
Gazeta Polska | 98 889 | 35 897 | 35 587 | 103 269 | 37 597 | 37 198 | -4,33% |
Wprost | 90 500 | 91 949 | 23 407 | 112 500 | 103 634 | 35 075 | -33,27% |
Tygodnik Powszechny | 40 100 | 19 313 | 19 059 | 38 700 | 19 288 | 18 880 | 0,95% |
Przegląd | 51 000 | 16 680 | 16 680 | 51 000 | 17 505 | 17 505 | -4,71% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 699 | 282 727 | 282 727 | 465 687 | 285 558 | 285 558 | -0,99% |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się tutaj o 0,55 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 13,17 proc., odnotowała „Polityka”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 188 539 | 125 189 | 125 189 | 192 276 | 134 370 | 134 370 | -6,83% |
Polityka | 166 248 | 112 271 | 112 271 | 183 980 | 129 298 | 129 298 | -13,17% |
Newsweek Polska | 163 552 | 109 381 | 109 279 | 176 705 | 108 781 | 108 679 | 0,55% |
W Sieci | 147 792 | 70 015 | 70 015 | 147 697 | 71 736 | 71 736 | -2,40% |
Tygodnik Do Rzeczy | 113 976 | 61 434 | 52 509 | 115 483 | 67 730 | 58 805 | -10,71% |
Gazeta Polska | 98 889 | 35 897 | 35 587 | 99 720 | 37 584 | 37 321 | -4,65% |
Wprost | 90 500 | 91 949 | 23 407 | 93 250 | 92 621 | 24 079 | -2,79% |
Tygodnik Powszechny | 40 100 | 19 313 | 19 059 | 40 250 | 21 296 | 21 266 | -10,38% |
Przegląd | 51 000 | 16 680 | 16 680 | 51 000 | 17 465 | 17 465 | -4,49% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 699 | 282 727 | 282 727 | 455 805 | 277 484 | 277 484 | 1,89% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”