SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” po zmianach zarabia więcej z reklam, „Do Rzeczy” przed „W Sieci”, a „ABC” przed „Od A do Z”

„Wprost” po zmianie zespołu i linii redakcyjnej zwiększył wpływy reklamowe i jest liderem wśród tygodników społeczno-politycznych, wyprzedzając „Newsweeka” i „Politykę”. W pierwszej połowie br. „Do Rzeczy” zarobiło prawie dwa razy więcej niż „W Sieci” i „Gość Niedzielny”, a „ABC” - ponad trzy razy więcej niż „Od A do Z”.

W pierwszej połowie br. cennikowe wpływy „Wprost” (AWR „Wprost”) z reklam wyniosły 61,71 mln zł, o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Pozwoliło to tytułowi awansować na lidera tygodników społeczno-politycznych pod tym względem, wyprzedzając „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody reklamowe zmalały o 11,5 proc., do 57,36 mln zł.

Pod koniec marca „Wprost” przeszedł duże zmiany: po zastąpieniu Sylwestra Latkowskiego przez Tomasza Wróblewskiego w funkcji redaktora naczelnego nastąpiły duże roszady w redakcji: odeszła grupa dziennikarzy (w czerwcu z Latkowskim założyli serwis Kulisy24.com), a na ich miejsce przyszli nowi, m.in. z „Rzeczpospolitej”. Tygodnik zaczął mocniej skupiać się na tematyce gospodarczej.

Na razie nie przyniosło to wzrostu sprzedaży „Wprost”: w kwietniu br. wyniosła ona średnio 36 935 egz. (zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii), wobec 51 660 egz. rok wcześniej i 50 999 egz. w I kwartale br. Jednak przychody reklamowe pisma wzrosły w ciągu minionego półrocza: od stycznia do marca wyniosły 24,2 mln zł, a w II kwartale - 37,5 mln zł.

Oprócz „Newsweeka” spadki wpływów reklamowych w I połowie br. zanotowały też „W Sieci” (Fratria) - o 2,3 proc. do 12,77 mln zł, „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) - o 4,7 proc. do 10,74 mln zł i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 4,9 proc. do 1,06 mln zł.

Za to największy wzrost osiągnęło „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - o 61,1 proc., do 23,54 mln zł. Tygodnik zarobił z reklam ponad dwa razy więcej od „W Sieci” i „Gościa Niedzielnego”.

W drugiej połowie kwietnia równocześnie zadebiutowały dwa tygodniki tabloidowe: „ABC” (Fratria) i „Od A do ZET” (Ringier Axel Springer Polska). Przez ponad dwa miesiące pierwszy zyskał z reklam 2,62 mln zł, a drugi - 728,8 tys. zł. Zaznaczmy, że w „ABC” spore zmiany nastąpiły przed miesiącem.

Wpływy reklamowe tygodników społeczno-politycznych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Wprost

57 983 498 zł

61 709 761 zł

6,4

Newsweek Polska

64 793 303 zł

57 363 915 zł

-11,5

Polityka

33 186 517 zł

37 876 975 zł

14,1

Do Rzeczy

14 612 992 zł

23 543 168 zł

61,1

Angora

14 975 798 zł

17 295 668 zł

15,5

W Sieci

13 066 710 zł

12 770 339 zł

-2,3

Gość Niedzielny

11 268 683 zł

10 737 250 zł

-4,7

Tygodnik Powszechny

3 117 871 zł

3 820 557 zł

22,5

ABC

 -

2 622 433 zł

 -

Przegląd

1 496 800 zł

1 597 800 zł

6,7

Gazeta Polska

1 116 456 zł

1 061 743 zł

-4,9

Od A do Z

 -

728 820 zł

 -

Dołącz do dyskusji: „Wprost” po zmianach zarabia więcej z reklam, „Do Rzeczy” przed „W Sieci”, a „ABC” przed „Od A do Z”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jadek
cennikowa sprzedaż nic nie mówi... jak ktoś wpisze sobie w cennik full page po 100 tys. a sprzedaje je z rabatem 70 proc, to nie ma 100 tys. przychodu (o zarobku nie mówiąc, którego to pojęcia także używa autor...) tylko 30 tys.... ale wy wg cennika wpiszecie 100?:)
odpowiedź
User
YKK
Znamy już wpływy reklamowe tygodnika ABC ale nadal nie podano ile się tego właściwie sprzedało. Przypadek?
odpowiedź
User
Kobra
Ale banialuki. Wprost ma największe spadki i największe wpływy reklamowe... Przed chwilą mówili, że kara 500 tys. od nadzoru finasowego ich rozłoży. To samo Do Rzeczy. Niedawny raport mówił, że z reklam mają tylko 6 proc. dochodu, reszta to sprzedaż egzemplarzowa. Czyli co przez 4 miesiące zanotowali wpływy kilkuset milionów z samej sprzedaży? Numer kosztuje 6 zł, a nie 6 tys.zł...
odpowiedź