„Wprost” po zmianach zarabia więcej z reklam, „Do Rzeczy” przed „W Sieci”, a „ABC” przed „Od A do Z”
„Wprost” po zmianie zespołu i linii redakcyjnej zwiększył wpływy reklamowe i jest liderem wśród tygodników społeczno-politycznych, wyprzedzając „Newsweeka” i „Politykę”. W pierwszej połowie br. „Do Rzeczy” zarobiło prawie dwa razy więcej niż „W Sieci” i „Gość Niedzielny”, a „ABC” - ponad trzy razy więcej niż „Od A do Z”.
W pierwszej połowie br. cennikowe wpływy „Wprost” (AWR „Wprost”) z reklam wyniosły 61,71 mln zł, o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Pozwoliło to tytułowi awansować na lidera tygodników społeczno-politycznych pod tym względem, wyprzedzając „Newsweeka” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody reklamowe zmalały o 11,5 proc., do 57,36 mln zł.
Pod koniec marca „Wprost” przeszedł duże zmiany: po zastąpieniu Sylwestra Latkowskiego przez Tomasza Wróblewskiego w funkcji redaktora naczelnego nastąpiły duże roszady w redakcji: odeszła grupa dziennikarzy (w czerwcu z Latkowskim założyli serwis Kulisy24.com), a na ich miejsce przyszli nowi, m.in. z „Rzeczpospolitej”. Tygodnik zaczął mocniej skupiać się na tematyce gospodarczej.
Na razie nie przyniosło to wzrostu sprzedaży „Wprost”: w kwietniu br. wyniosła ona średnio 36 935 egz. (zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii), wobec 51 660 egz. rok wcześniej i 50 999 egz. w I kwartale br. Jednak przychody reklamowe pisma wzrosły w ciągu minionego półrocza: od stycznia do marca wyniosły 24,2 mln zł, a w II kwartale - 37,5 mln zł.
Oprócz „Newsweeka” spadki wpływów reklamowych w I połowie br. zanotowały też „W Sieci” (Fratria) - o 2,3 proc. do 12,77 mln zł, „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) - o 4,7 proc. do 10,74 mln zł i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 4,9 proc. do 1,06 mln zł.
Za to największy wzrost osiągnęło „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - o 61,1 proc., do 23,54 mln zł. Tygodnik zarobił z reklam ponad dwa razy więcej od „W Sieci” i „Gościa Niedzielnego”.
W drugiej połowie kwietnia równocześnie zadebiutowały dwa tygodniki tabloidowe: „ABC” (Fratria) i „Od A do ZET” (Ringier Axel Springer Polska). Przez ponad dwa miesiące pierwszy zyskał z reklam 2,62 mln zł, a drugi - 728,8 tys. zł. Zaznaczmy, że w „ABC” spore zmiany nastąpiły przed miesiącem.
Wpływy reklamowe tygodników społeczno-politycznych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
Wprost | 57 983 498 zł | 61 709 761 zł | 6,4 |
Newsweek Polska | 64 793 303 zł | 57 363 915 zł | -11,5 |
Polityka | 33 186 517 zł | 37 876 975 zł | 14,1 |
Do Rzeczy | 14 612 992 zł | 23 543 168 zł | 61,1 |
Angora | 14 975 798 zł | 17 295 668 zł | 15,5 |
W Sieci | 13 066 710 zł | 12 770 339 zł | -2,3 |
Gość Niedzielny | 11 268 683 zł | 10 737 250 zł | -4,7 |
Tygodnik Powszechny | 3 117 871 zł | 3 820 557 zł | 22,5 |
ABC | - | 2 622 433 zł | - |
Przegląd | 1 496 800 zł | 1 597 800 zł | 6,7 |
Gazeta Polska | 1 116 456 zł | 1 061 743 zł | -4,9 |
Od A do Z | - | 728 820 zł | - |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” po zmianach zarabia więcej z reklam, „Do Rzeczy” przed „W Sieci”, a „ABC” przed „Od A do Z”