Wprost.pl z 8 mln internautów, Niezależna i wPolityce przyciągają na najdłużej
Wśród serwisów internetowych czołowych tygodników opinii zdecydowanym liderem zasięgowym jest Wprost.pl. Natomiast na Niezalezna.pl i wPolityce.pl każdy użytkownik spędził ponad 30 minut.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Wprost.pl (PMPG Polskie Media) odwiedziło 8,16 mln internautów, z których każdy spędził na stronie średnio 6 minut i 7 sekund. Witryna zanotowała 27,52 proc. zasięgu.
Platforma tygodnika „Newsweek” przyciągnęła 3,81 mln internautów (co dało 12,84 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 58 sekund. W witrynach wszystkich tych tytułów duża część autorskich treści jest dostępna w ramach ofert subskrypcyjnych. Wydawcy nie podają, ilu użytkowników za nie płaci.
Witryny Wsieciprawdy.pl i Gazetapolska.pl są jedynie internetowymi wizytówkami „Sieci” (Fratria) i „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Z pierwszym tytułem związany jest też portal wPolityce.pl, który w sierpniu odwiedziło 1,46 mln internautów (4,94 proc. zasięgu), spędzając średnio po 30 minut i 9 sekund. Natomiast Niezalezna.pl, gdzie ukazuje się sporo tekstów z łamów „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”, zanotowała 849,4 tys. użytkowników, 2,86 proc. zasięgu oraz 34 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Za to żadna z pozostałych witryn z rankingu nie przekroczyła poziomu 10 minut średniego czasu korzystania. Serwis „Tygodnika Solidarność” zanotował 1,83 mln użytkowników, 6,16 proc. zasięgu oraz 2 minuty przeciętnego czasu korzystania, a Polityka.pl - 1,09 mln internautów, 3,69 proc. zasięgu oraz 5 minut i 59 sekund spędzonych średnio przez każdego.
W zestawieniu są witryny dwóch tygodników o profilu religijnym. Niedziela.pl miała 906,1 tys. użytkowników, 3,05 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 14 sekund średniego czasu korzystania, a serwis „Gościa Niedzielnego” - 723,8 tys. internautów, 2,44 proc. oraz 3 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu.
Natomiast witryna „Najwyższego Czasu”, od paru lat ukazującego się jako dwutygodnik, zanotowała 645,1 tys. użytkowników, 2,17 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 49 sekund średniego czasu korzystania. W lipcu stronę odwiedziło za to zbyt mało uczestników badania Mediapanel, żeby jej wyniki mogły zostać oszacowane.
W porównaniu z lipcem witryny z czołówki zestawienia zanotowały wzrosty liczby użytkowników i spadki średniego czasu korzystania. Na Wprost.pl przybyło 387,2 tys. internautów (5 proc.), a przeciętny czas zmalał o 56 sekund (13,2 proc.), a na Do Rzeczy.pl przy wzroście o 321,1 tys. internautów (9,2 proc.) średni czas zmniejszył się o 2 minuty i 28 sekund (22 proc.).
Platforma „Newsweeka” zyskała 195,5 tys. odwiedzających (9,6 proc.), Tysol.pl - 994,2 tys. (119,2 proc.). Równocześnie w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania zmalał o 17 sekund (8,7 proc.), a w drugiej - o 40 sekund (25 proc.).
Wzrost w obu statystykach osiągnęły wPolityce.pl i Gosc.pl. Pierwszy portal zyskał 6,1 tys. internautów (0,4 proc.) i 10 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (0,6 proc.), a drugi - 102,7 tys. użytkowników (16,5 proc.) oraz 2 minuty i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (158,5 proc.)
Za to Niedziela.pl straciła 74,2 tys. użytkowników (7,6 proc.) oraz 25 sekund średniego czasu korzystania (11,4 proc.), a na Niezalezna.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 63,8 tys. (8,1 proc.) przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 2 minuty i 58 sekund (7,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Wprost.pl z 8 mln internautów, Niezależna i wPolityce przyciągają na najdłużej