WPP: przychody w 2019 roku niższe o 1,6 proc., zysk spadł o 30 proc.
Holding reklamowy WPP miał na koniec 2019 roku 10,8 mld funtów przychodów. Było to 1,6 proc. mniej w porównaniu do 2018 roku. Zysk spółki spadł o 30,3 proc., do 707 mln funtów. - Rok 2019 był fundamentem nowej strategii WPP - skomentował Mark Read, dyrektor generalny spółki.
WPP miała na koniec 2019 roku 10,8 mld funtów przychodów (pomniejszonych o tzw. koszty przejściowe). Było to 1,6 proc. mniej niż w 2018 roku (LfL). Po ogłoszeniu wyników, kurs akcji spółki spadł o 17 proc.
Zysk netto, po opodatkowaniu wyniósł na koniec 2019 roku 707 mln funtów i był niższy rok do roku o 30,3 proc.
WPP jest czwartą firmą zajmującą się reklamą, która zgłosiła organiczny spadek przychodów w 2019 roku – niższe wpływy miały też w ub.r. Havas, Dentsu i Publicis Groupe. Wzrosty sprzedaży zanotowały Omnicom i Interpublic.
W przypadku WPP największy spadek przychodów odnotowano w Ameryce Północnej (USA stanowią 1/3 działalności spółki) – było to 5,7 proc.
W tym roku WPP nadal będzie kłaść nacisk na kreatywność i współpracę. Kontynuowana będzie strategia budowy prostszej struktury z mniejszą liczbą silniejszych marek agencji. Spółka chce inwestować w technologie, HR i zespoły klienckie.
- Rok 2019 był fundamentem nowej strategii WPP, a dzięki ciężkiej pracy wszystkich naszych współpracowników poczyniliśmy znaczne postępy w krótkim czasie - skomentował wyniki finansowe Mark Read, dyrektor generalny WPP. - Obiecaliśmy przywrócić WPP do wzrostu, uprościć strukturę, zmniejszyć dług. Zrealizowaliśmy każdy z tych celów. Druga połowa ub.r. była pod względem finansowym lepsza niż pierwsza, a wyniki poprawiły się na całym świecie - dodał.
Podkreślił, że wprowadzona „nowa oferta kreatywności oparta na technologii” spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów, o czym świadczy dobry wskaźnik retencji i ważne wygrane, wśród których są Instagram i Mondelez (reklamowo) oraz AXA, eBay i Hasbro (mediowo).
- Gdy wkraczamy w drugi rok naszego trzyletniego planu realizacji, nasza zdolność do przyciągania i zatrzymywania najlepszych ludzi jest kluczem do długoterminowego wzrostu. Jestem optymistą co do przyszłości naszej branży i pozycji WPP w tej branży, chociaż wciąż jest wiele do zrobienia. Krajobraz marketingowy nigdy nie był bardziej dynamiczny i złożony: klienci bardziej niż kiedykolwiek potrzebują naszej pomocy i wiedzy. Dzięki naszej wiodącej na rynku skali i globalnej obecności, powiązanej z kreatywnością naszych agencji jesteśmy pewni dalszego postępu w realizacji naszych celów na 2021 roku - dodał Mark Read.
Dołącz do dyskusji: WPP: przychody w 2019 roku niższe o 1,6 proc., zysk spadł o 30 proc.