WPP ponownie wygrywa globalny przetarg BP, tworzy Team Energy
W związku z wygranym przetargiem na kompleksową marketingową obsługę koncernu paliwowego BP, sieć reklamowa WPP tworzy Team Energy - dedykowaną jednostkę do obsługi tego klienta. Tym samym WPP rozpoczyna trzecią dekadę współpracy z BP.
Team Energy będzie zajmować się globalnie obsługą BP w zakresie planowania i zakupu mediów, kreacji i reklamy, mediów cyfrowych, komunikacji marketingowej, usług brandingowych oraz komunikacji PR.
Zespół Team Energy tworzyć będą pracownicy agencji należących do WPP, w tym z VML, Ogilvy, Mindshare, Grey, Essence, SocialLabs, Landor. Kierować nim będzie Becky McKinlay, szef zespołu WPP do obsługi BP.
Do obsługi BP w zakresie planowania i zakupu mediów powołano EnergyMedia – tworzą go osoby pracujące w Mindshare, Essence, Neo i Possible.
Od 2000 roku obsługą mediową koncernu BP zajmował się globalnie Mindshare, a Ogilvy odpowiada za obsługę kreatywną.
- Aby pomóc BP w spełnieniu jego potrzeb, stworzyliśmy specjalnie zaprojektowany zespół, który łączy starannie dobrane talenty i wiedzę z całej WPP - powiedział Andrew Scott, dyrektor operacyjny WPP.
Team Energy będzie mieć centralne biuro w Londynie oraz sieć biur na całym świecie.
W ostatnich latach BP współpracował z Ogilvy w zakresie obsługi dla PR, a także z agencją komunikacyjną niezwiązaną z WPP, Brunswick.
- Doceniamy wyjątkowe partnerstwo z WPP na przestrzeni ostatnich 20 lat - powiedział Geoff Morrell, szef działu komunikacji i spraw zewnętrznych w BP. - Teraz, gdy wchodzimy w trzecią dekadę naszej współpracy, uzgodniliśmy zupełnie nowy sposób pracy, który ma zagwarantować dostęp do najlepszych talentów i pomysłów, jakie ma do zaoferowania WPP - dodał.
Dołącz do dyskusji: WPP ponownie wygrywa globalny przetarg BP, tworzy Team Energy