WPP sprzedał agencję z Zimbabwe
Holding reklamowy WPP Group pozbył się swoich udziałów w agencjireklamowej z Zimbabwe, która tego lata była powiązana z kampaniąwyborczą prezydenta Roberta Mugabe.
Według medialnych doniesień, 25 procent udziałów w Imago Young& Rubicam zostało przez WPP sprzedanych za 1 dolara SharonMugabe, posiadającej większościowy pakiet i pełniącej funkcjędyrektora wykonawczego agencji - informuje serwis BrandRepublic.
Sharon Mugabe była architektem czerwcowej kampanii rządzącejpartii ZANU-PF promującej reelekcję Roberta Mugabe. WPP zapewnia,że nie jest ona jednak w żadnym stopniu spokrewniona zprezydentem.
Wyborom w Zimbabwe towarzyszyło zastraszanie i przemoc wobecwyborców. Uznając, że życie jej zwolenników jest zagrożone, zkampanii wycofała się największa opozycyjna partia Movement forDemocratic Change.
Reakcją na to była decyzja dyrektora wykonawczego WPP SirMartina Sorrella o sprzedaży udziałów w agencji. "To jest haniebnyreżim i nie chcemy żadnego powiązania z nim Y&R" - oświadczyłBernard Barnett, wiceprezes holdingu na region EMEA.
Jeden z warunków sprzedaży 25-procentowych udziałów za 1 dolarajest taki, że Imago Young & Rubicam musi zmienić swoją nazwęusuwając z niej wszelkie odniesienia do Young & Rubicam ipowiązanych z nią marek.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: WPP sprzedał agencję z Zimbabwe