WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce
Należąca do grupy reklamowej WPP sieć GroupM zdecydowała, że połączy globalne zasoby i teamy domów mediowych MEC i Maxus w jedną, nową agencję. Jej nazwy na obecnym etapie nie podano. Proces ten obejmie także Polskę - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.
Nowa agencja, która powstanie z połączenia domów mediowych MEC i Maxus jeszcze nie ma nazwy. Pokieruje nią dyrektor generalny MEC Global, Tim Castree. Z kolei Lindsay Pattison, dyrektor generalna Maxus Global będzie nadal pełnić funkcję chief transformation officera w GroupM.
Po tych zmianach w skład GroupM wchodzić będą MediaCom, Mindshare, nowa agencja utworzona na bazie MEC i Maxus oraz Essence, agencja cyfrowa.
Przedstawiciele GroupM stwierdzili, że nie ma zbyt wielu „konfliktowych” klientów wśród tych, dla których pracują Maxus i MEC, a w tych przypadkach gdy taka sytuacja ma miejsce - prowadzone są obecnie indywidualne rozmowy.
Nazwa nowej agencji jest w fazie tworzenia. Proces łączenia zasobów i zespołów obu agencji ma potrwać ok. 6 miesięcy.
GroupM planuje rozszerzenie dotychczasowej działalności agencji Essence, która zajmowała się głównie mediami internetowymi (należy do grupy od 2015 roku). Rozszerzenie to dotyczy zarówno geograficznego obszaru jej działania (o 6 nowych rynków) jak i usług, m.in. poprzez dodanie obsługi mediów tradycyjnych.
WPP łącząc zasoby i zespoły działającego od 15 lat MEC i funkcjonującego od 10 lat Maxusa liczy na pewne oszczędności, m.in. w takich obszarach, jak biura, IT czy zatrudnienie. Na razie jednak nie określono, jak duże będą to oszczędności oraz jaki będzie poziom redukcji zatrudnienia.
Proces łączenia agencji został dopiero ogłoszony i zaczyna być wdrażany. Jest to globalna operacja, która obejmuje wszystkie rynki lokalne. Także Polskę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Na obecnym etapie nie są jeszcze jednak znane konkrety tych działań.
Polskim oddziałem MEC kieruje na stanowisku CEO Izabela Albrychiewicz, a szefem Maxusa jest Jaromir Sroga.
MEC w Polsce pracuje m.in. dla USP Zdrowie, Nationale-Nederlanden, Nestle, Animex, Jeronimo Martins. Maxus obsługuje zaś m.in. takie firmy, jak Kaufland, Alior Bank, Huawei, Oshee, Subway.
Dołącz do dyskusji: WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce