Wirtualna Polska: konkurujemy z Onetem
Po deklaracji prezesa Interii, że głównym rywalem jest Wirtualna Polska, nie trzeba było długo czekać na odpowiedź WP.
W czwartek na konferencji prasowej prezes portalu Interia.pl powiedział, że celem portalu Interia.pl jest przegonienie portalu Wirtualna Polska (więcej).
"Chcielibyśmy zaatakować pozycję Wirtualnej Polski i znaleźć się na drugim miejscu, jeśli chodzi o popularność. To jest nasz pośredni cel na przyszły rok" - powiedział Jacek Pasławski.
Mają w tym pomóc nowe serwisy i unowocześnianie dotychczasowych. Pojawią się też nowe oferty usług telekomunikacyjnych i nowe programy wideo.
Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź Wirtualnej Polski.
"Naszym głównym konkurentem wciąż pozostaje Onet - powiedziała w piątek Joanna Pawlak, dyrektor Pionu Martketingu i Sprzedaży Wirtualnej Polski. - Przewaga Onetu nad WP w okresie styczeń-sierpień 2005 wynosi średnio 13% i ulega nieustannym wahaniom - dodaje Woźniak. Nasze podstawowe wskaźniki portalowe - odsłony i liczba użytkowników - od miesięcy utrzymują tendencję wzrostową. Wszystko wskazuje na to, że październik będzie miesiącem rekordowym. Liczba odsłon stron Wirtualnej Polski to prawie dwukrotność odsłon Interii i od roku nie widać znaczącej zmiany w tym porównaniu. Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników (real users), to przewaga Wirtualnej Polski nad Interią utrzymuje się od dłuższego czasu na bardzo podobnym poziomie - 26%. Różnicę tę notujemy zarówno w zeszłym roku, w I oraz II kwartale roku 2005, jak też w tegorocznych lipcu i sierpniu. Tak więc tendencja "ścigania" WP przez Interię nie jest raczej zauważalna. - dodaje Pawlak.
Z przesłanej informacji WP, że na rynku reklamy internetowej Wirtualna Polska sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję. Przychody WP z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej za okres styczeń-wrzesień 2005 zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu roku 2004 o około 100%. "Październik 2005 jest rekordowym miesiącem, a porównując ten miesiąc do analogicznego okresu w 2004, to przychody z reklamy zwiększyły się o 198%. Taki wynik cieszy nas ogromnie, ale niespecjalnie dziwi - we wrześniu 2005 wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu 2004 wyniósł 132%. Oznacza to, że WP nieustannie wzmacnia swoją pozycję na rynku reklamy internetowej, choć - pamiętać trzeba - że rok 2005 był bodaj najtrudniejszym rokiem w dziejach istnienia firmy. Teraz, kiedy wyszliśmy już na prostą, prognozujemy, że w IV kwartale 2005 osiągniemy najprawdopodobniej 25% udziału w rynku reklamy - informuje Pawlak.
Liczba użytkowników portalu Wirtualna Polska (real users) od miesięcy utrzymuje się na poziomie przekraczającym 6 milionów, w sierpniu 2005 r. wyniosła 6,07 miliona (Onet.pl: 7,01 miliona, Interia.pl: 4,81 miliona). W maju liczba real users wynosiła odpowiednio: WP - 6,4 miliona, Onet.pl - 7,26 miliona, Interia.pl - 5,04 miliona.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska: konkurujemy z Onetem