SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska inwestuje w rozwój branży gastronomicznej. 20 milionów zł dla Restaumatic

Medialny gigant inwestuje w rozwój polskiej marki IT, dostarczającej narzędzia do zarządzania restauracją i obsługi zamówień online. To dobra wiadomość, która powinna ucieszyć zwłaszcza restauratorów.

Marek Skubacz - Prezes Zarządu i założyciel Restaumatic Marek Skubacz - Prezes Zarządu i założyciel Restaumatic

Wirtualna polska inwestuje w segment SaaS

Na początku kwietnia doszło do porozumienia, dzięki któremu Wirtualna Polska została mniejszościowym udziałowcem w spółce Restaumatic. Właściciel polskiego serwisu zadeklarował inwestycję w wysokości ok. 19,8 mln zł w rozwój marki.

Do transakcji doszło dzięki wsparciu spółki Supercharge Capital, do której Wirtualna Polska przystąpiła jako komandytariusz. Przeznaczone środki mają pokryć 69% wkładów kapitałowych funduszu. To przekłada się na 16,9% udziałów w spółce Restaumatic.    

„Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS.” – mówi Adam Rogaliński z VP Corporate Development Wirtualnej Polski Holding S.A.
Do sfinalizowania porozumienia ma dojść po otrzymaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Finansowe wsparcie wielkich planów

Restaumatic to marka, która od lat prężnie działa na rynku gastronomicznym. Spółka stawia sobie za cel cyfryzację branży, która ma przełożyć się na wzrost sprzedaży, obniżyć koszty restauratorów i uprościć proces zarządzania biznesem. 

Obecnie Restaumatic współpracuje z ponad 4 800 restauracjami w Polsce i za granicą. Marka jest obecna na rynku polskim, czeskim, słowackim, rumuńskim i chorwackim. Inwestycja Wirtualnej Polski jedynie pobudziła apetyt spółki. W niedalekiej przyszłości planowana jest dalsza ekspansja na zagraniczne rynki, głównie Niemcy, Włochy, Francję i Hiszpanię.  

„Cieszę się z decyzji zainwestowania przez Wirtualną Polskę w naszą firmę. To jest potwierdzenie i uznanie dla celności naszych decyzji strategicznych, ale i codziennych wysiłków odniesienia sukcesu na tak olbrzymim, ale i niezwykle dynamicznym rynku jakim jest gastronomia, a szczególnie segment foodtech.” – skomentował Prezes Zarządu i założyciel Restaumatic, Marek Skubacz.

Nieocenione wsparcie partnerów w biznesie

Jak twierdzi Marek Skubacz, sukces porozumienia z Wirtualną Polską to także efekt silnego zaangażowania partnerów Restaumatic.

– „Ta inwestycja nie byłaby również możliwa, gdyby nie wiara i zaangażowanie naszych pierwszych inwestorów. To dzięki nim jesteśmy w tym miejscu. Chciałbym serdecznie podziękować Katarzynie Dąbrowskiej z Inventures, Tomaszowi Swiebodzie z Inovo Venture Partners, Markowi Rusieckiemu z Xevin Investment Group, Mariuszowi Gralewskiemu i Jakubowi Skoczylasowi z DocPlanner, Michałowi Borkowskiemu z Brainly, Marcinowi Kurkowi oraz innym inwestorom.„

Za ogromne zaangażowanie w projekt Skubacz podziękował także Grzegorzowi Kazulakowi z Supercharge Capital i mecenasom: Rafałowi Celeji z Venture Capital Lawyer, Cezaremu Miąckiewiczowi z Lawsome i Krzysztofowi Topolskiemu z Adventure.

Restaumatic – polski lider w branży gastronomicznej

Restaumatic to polska marka IT zapewniająca obsługę cyfrową i dostarczająca nowoczesne rozwiązania w branży gastronomicznej. W 2021 roku marce udało się osiągnąć przychód w wysokości prawie 20 mln zł oraz dodatni wynik EBITDA.
Firma funkcjonuje w modelu SaaS (Software as a Service) – udostępnia w chmurze kompleksowy system wspierający funkcjonowanie restauracji.  
Wśród produktów oferowanych przez Restaumatic są m.in.:
●    Indywidualne strony przyjmujące zamówienia online,
●    System Aktywne Menu stanowiący uzupełnienie dla istniejących stron,
●    Aplikacje mobilne dla restauracji (w systemach Android i iOS),
●    Autorski system RePOS skierowany do restauracji oferujących dostawę,
●    Konkurencyjna platforma do zamawiania jedzenia Apetilo.


Więcej o produktach Restaumatic:

Profesjonalna strona WWW z systemem zamówień online lub Aktywne Menu: https://www.restaumatic.com/pl/online-sale/

RePOS - system do zarządzania restauracją i dostawami: https://www.restaumatic.com/pl/repos/  

Cyfrowe inwestycje Wirtualnej Polski

Uzyskanie udziałów w spółce Restaumatic to pierwsza tego typu inwestycja Wirtualnej Polski.
„WP postanowiła zaistnieć w obszarze rozwiązań Software as a Service i tym bardziej cieszy fakt, że pierwszą firmą jest właśnie Restaumatic” – mówi Marek Skubacz, CEO.

Polski holding technologiczny jest już właścicielem serwisów wp.pl, money.pl, totalmoney.pl, autocentrum.pl, superauto.pl, a także homebook.pl, extradom.pl, domodi.pl, wakacje.pl, nocowanie.pl, czy allani.pl. Tylko w lutym 2022 roku z cyfrowych produktów marki skorzystało blisko 22 mln Polaków.

Jak cyfryzacja zmienia branżę gastronomiczną?

Rynek zamówień internetowych z każdym rokiem coraz bardziej się rozwija. 2021 rok był pod tym względem rekordowy – posiłki z dostawą online stanowiły aż 24% całego rynku gastronomicznego . Duża inwestycja w rozwój produktów cyfrowych, oferowanych przez Restaumatic to istotny krok we wsparciu restauratorów. Spółka szczyci się uczciwym podejściem do współpracy z gastronomią, a jej usługi mają stanowić przeciwwagę dla dużych, popularnych platform.

Wdrożenie aplikacji do sprzedaży jedzenia online pomaga m.in.:
●    zwiększyć sprzedaż – aż 22% Polaków zamawia jedzenie z dowozem średnio raz w tygodniu ,
●    uprościć proces zamawiania posiłków,
●    budować bezpośrednią relację z klientami i zyskać ich lojalność,
●    zwiększyć zaangażowanie klientów,
●    podnieść konkurencyjność względem dużych sieci.

Źródła: Raport Rynek Gastronomiczny w Polsce 2021; Global Eating, Drinking & Sustainability Survey