SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wielki sukces Artegence

Grand Prix Kreatury dla agencji Artegence, w sumie przyznano 12 nagród

 W 9-letniej historii konkursu reklamowego Kreatura organizowanego przez VFP Communications, wydawcę tygodnika "Media & Marketing Polska", po raz pierwszy Grand Prix przyznano za kampanię internetową. Główna nagroda trafiła do agencji Artegence za pracę wykonaną dla Mobile Entertainment Europe dla serwisu www.bombadoo.com pt. "Zając postrach lasu".

- Jeszcze nigdy w historii polskiej branży reklamowej nie zdarzyło się tak, by główną nagrodę konkursu reklamowego zdobyła agencja, której polem działania jest Internet i mobilny Internet. Jest to znakiem nowych, interaktywnych czasów, które miejmy nadzieję na dobre zagościły w światowej i polskiej reklamie - mówi CCO Artegence Artegence Bartłomiej Wyszyński, współtwórca sukcesu.

„Pomysł genialny w swej prostocie, bo ludzie sami wiedzą najlepiej, komu spodobać się może Zając i mogą mu go przesłać. A przecież nikt nie obrazi się za zabawny filmik otrzymany od znajomego. Może szokujący, może trochę frywolny, ale przecież skierowany tylko do tych, którym to się spodoba. – mówi Bartek Wyszyński, dyrektor kreatywny Artegence – Zwycięstwo naszego projektu jest przy okazji znakiem czasu. Coraz bardziej oczywistym staje się, że medium jakim jest Internet – mobilny i stacjonarny - stało się już poważnym nośnikiem reklamy, który w przyszłości będzie coraz bardziej zwiększał swe znaczenie. Wszystkie firmy muszą zacząć liczyć się z tym, że bez niego ich kampanie mogą osiągnąć dużo słabszy rezultat.” – dodaje na koniec.

Jury konkursu potwierdziło te słowa. Choć generalnie Bob Garfield, krytyk reklamowy z amerykańskiego tygodnika reklamowego "Advertising Age" i zarazem przewodniczący jury, oglądając większość prac, jak to sam mówi „chciał być martwy”, Zając błyszczał na tle innych jak perła.

Bob Garfield wypowiada się o nim w swoim artykule tak: „Postawcie się w naszej sytuacji. Spędziliśmy siedem czy osiem godzin oglądając ludzi dumnie prezentujących narodowe piwo. Traktowano nas niekończącymi się pseudo-komedyjkami (…). Czy widzicie, jak w tej sytuacji zabawnym i uroczym okazał się mały, futrzasty, seksualny rewolucjonista? Możecie mi wierzyć – BARDZO zabawnym i uroczym. (…) Jednakże to nie jest główna przyczyna, dla której nagrodziliśmy zająca Grand Prix Kreatury. Uhonorowaliśmy tę pracę, bo reprezentuje przyszłość. W procesie marketingowym Zając jest zarazem reklamą, jak i towarem samym w sobie. Kiedy trafiamy na Bombadoo, wydajemy parę złotych na przesłanie go smsem – wtedy jest towarem. Gdy trafia do nas od znajomego, skłania nas do wejścia na portal – jest reklamą. To samonapędzająca się maszyna marketingowa, zataczająca coraz szersze kręgi. Możemy powiedzieć to wam z całą pewnością: Zając może być bardzo złym małym zwierzątkiem, ale jest też strasznie mocną reklamą siebie samego.” – dodaje na zakończenie.

Pozostali nagrodzeni statuetkami Kreatury to: K2 Internet za kampanię dla Nokii Poland - "Modna Nokia", Barakuda/Alien FX Studio za pracę "Pierwszy skok" dla Carlsberg Polska (piwo Harnaś), Schwartz za identyfikację wizualną TVP1, 4Fun.tv za kampanię stacji pt. "Nie bawisz się, nie żyjesz", Opcom S.C. za kampanię "House - Latino Bandito" dla Artman SA i Lowe GGK za własną kartkę świąteczną pt. "Karp". Dwie nagrody trafiły do agencji Paralotna za prace wykonane dla Nikona: "Przyjemnie cienki" i "Kolor lidera". Przyznano też specjalne nagrody za szczególne osiągnięcia warsztatowe. Za fotografię otrzymały ją: Lowe GGK za pracę dla Statoil - album "Superbrands" pt. "Noc", i Towarzystwo Ubezpieczeniowe "Allianz" za kalendarz pt. "Przyjaciel". Euro RSCG Warsaw została nagrodzona za zdjęcia filmowe wykonane w kampanii Wrozametu (Mastercook). Specjalna nagroda przyznawana przez magazyn "New Moment" za wykorzystanie sztuki w reklamie powędrowała do Gruner + Jahr za spot autopromocyjny magazynu "Focus". Na konkurs wpłynęło 361 prac zebranych w 131 zgłoszeniach od 53 firm, z których jurorzy wybrali 29 prac na short-listę. Przewodniczącym międzynarodowego jury był Bob Garfield, krytyk reklamy magazynu "Advertising Age".

Dołącz do dyskusji: Wielki sukces Artegence

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl