Wieden+Kennedy zajmie się globalną obslugą reklamową Forda
Firma motoryzacyjna Ford powierzyła agencji Wieden+Kennedy globalną obsługę reklamową. Dotychczas zajmowała się tym agencja reklamowa BBDO.
Ford wyznaczył agencję Wieden+Kennedy do obsługi kreacji i strategii marki na całym świecie. Producent samochodów podjął taką decyzję bez formalnego przetargu. Dotychczas za działania w tym zakresie odpowiadała agencja BBDO.
Wieden+Kennedy ma już doświadczenia w pracy z Fordem - obsługiwała markę w USA od 2020 roku.
Rzecznik Forda powiedział, że marka zrobiła krok w kierunku „usprawnienia globalnej działalności marketingowej w ramach jednej agencji kreatywnej, aby zapewnić spójność marki na całym świecie i zapewnić większą wydajność operacyjną”.
Rozszerzona na skalę globalną współpraca z agencją Wieden+Kennedy rozpocznie się w styczniu 2023 roku.
Ford zapewnia, że wybór Wieden+Kennedy nie oznacza jednak całkowitego zakończenia dotychczasowej współpracy z BBDO - od teraz agencja ta zajmie się marketingiem relacji z klientami w USA
BBDO wygrało globalny budżet kreatywny Forda w 2018 roku, zastępując agencję GTB należącą do WPP, która przez dziesięciolecia zajmowała się większością kreatywnych projektów reklamowych i marketingowych Forda. Dwa lata później Wieden+Kennedy podjęła się pierwszej pracy kreatywnej dla tej marki motoryzacyjnej w USA
WPP nadal zajmuje się planowaniem i zakupem mediów oraz innymi działaniami dla Forda na całym świecie za pośrednictwem agencji GTB.
Dołącz do dyskusji: Wieden+Kennedy zajmie się globalną obslugą reklamową Forda