Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea
Koncerny farmaceutyczne reklamując w br. środki odchudzające znacznie więcej niż przed rokiem zainwestowali w reklamy w magazynach i dziennikach, głównie kosztem telewizji. Najsilniej promowaną marką był Therm Line produkowany przez Olimp Laboratories, a większość reklamowanych produktów należy do Aflofarmu.
Na reklamy środków odchudzających ich producenci (głównie koncerny farmaceutyczne) wydali cennikowo w okresie od stycznia do maja br. 168,2 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 9,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Połowa tych budżetów (84,7 mln zł) została ulokowana w telewizji, a ok. 40 proc. w radiu – 66,9 mln zł. W skali roku znacznie wzrosły wydatki reklamowe producentów środków odchudzających w magazynach i gazetach. Dzienniki na reklamach tych produktów zarobiły 2,6 mln zł, o 254,9 proc. więcej niż rok temu, a czasopisma - 13,9 mln zł, o ponad 153 proc. więcej.
Wydatki producentów środków odchudzających na reklamy |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
86 700 355 zł |
84 743 729 zł |
-2,3 |
Radio |
60 676 660 zł |
66 856 633 zł |
10,2 |
Gazety |
744 080 zł |
2 640 395 zł |
254,9 |
Magazyny |
5 491 637 zł |
13 896 773 zł |
153,1 |
Outdoor |
b.d. |
92 715 zł |
b.d. |
Razem |
153 612 732 zł |
168 230 245 zł |
9,5 |
Marką najsilniej reklamowaną przez pięć miesięcy br. jest produkowany przez Olimp Laboratories preparat Therm Line. Jego wsparcie kosztowało 43,2 mln zł, o 117,4 proc. więcej niż rok temu.
W całym rankingu marek z największymi budżetami reklamowymi dominują produkty z portfolio Aflofarm Farmacja Polska. Na promocję Linei pabianicka spółka wydała w tym roku 20,4 mln zł, Asystoru Slim - 19,2 mln zł, a Apetiblocku - 15,9 mln zł.
Poza reklamową czołówką preparatów odchudzających znalazły się w tym roku marki Hydrominum i Asumin, także należące do Aflofarmu.
Marki środków odchudzających z największymi wydatkami reklamowymi |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
Therm Line |
19 889 870 zł |
43 243 856 zł |
117,4 |
Linea tabletki |
39 908 770 zł |
20 395 457 zł |
-48,9 |
Asystor Slim |
21 329 719 zł |
19 210 664 zł |
-9,9 |
Vitaslim Proactive |
b.d. |
16 311 649 zł |
b.d. |
Apetiblock |
b.d. |
15 909 413 zł |
b.d. |
Hydrominum |
18 398 263 zł |
b.d. |
b.d. |
Asumin |
15 319 381 zł |
b.d. |
b.d. |
Razem |
153 612 732 zł |
168 230 245 zł |
9,5 |
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea