SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej na reklamy dezodorantów, najmocniej promowane Rexona, Medispirant, Nivea i Dove

Producenci dezodorantów i antyperspirantów zwiększyli w tym roku wydatki reklamowe o blisko jedną trzecią. Unilever przegonił pod tym względem Nivea Polska, a reklamowym liderem wśród marek w tej kategorii została Rexona.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

27,9 proc. więcej zarobiły w pierwszej połowie br. tradycyjne media (bez internetu) w porównaniu z tym samym okresem roku ub. na reklamach dezodorantów i antyperspirantów - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl. Cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 106,7 mln zł.

Najwięcej reklam tych produktów było, podobnie jak wcześniej, w telewizji. Inwestycje w tym zakresie osiągnęły wartość 86,6 mln zł, po wzroście o 31,6 proc. w skali roku. Natomiast w magazynach wyniosły 10,9 mln zł, o 119,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wzrosły też wydatki w radiu - o 56,4 proc., do 7,5 mln zł. Więcej reklam dezodorantów i antyperspirantów było także w gazetach - tu wydano blisko 567 tys. zł wobec 89 tys. zł przed rokiem.

Wydatki na reklamy dezodorantów i antyperspirantów (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Telewizja

65 811 087 zł

86 583 348 zł

31,6

Radio

4 820 737 zł

7 537 339 zł

56,4

Gazety

89 031 zł

566 920 zł

536,8

Magazyny

4 970 202 zł

10 916 215 zł

119,6

Outdoor

6 673 997 zł

 

b.d.

Kina

747 945 zł

811 671 zł

8,5

Indoor

305 760 zł

315 000 zł

3

Razem

83 418 759 zł

106 730 493 zł

27,9


Tegorocznym liderem wydatków reklamowych wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów jest Unilever Polska, właściciel m.in. marki Rexona. Koncern zwiększył nakłady na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach o 68,6 proc. (do 37,6 mln zł) i pokonała pod tym względem koncern Nivea Polska. Ta firma w minionym półroczu obniżyła nakłady promocyjne w mediach tradycyjnych do 13,4 mln zł (o 48 proc.), spadając na trzecie miejsce wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów.

Drugą pozycję wśród największych reklamodawców tej kategorii zajmuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała ona w mediach 20,4 mln zł, o 80,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

W czołówce tegorocznych największych reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty pojawiła się firma Coty Polska z wydatkami wynoszącymi blisko 9 mln zł. Zastąpiła koncern Henkel Polska, którym w tym roku znalazł się poza gronem największych reklamodawców w tej kategorii kosmetyków. Z kolei wydatki L'Oreal Polska były w tym roku  niższe od ubiegłorocznych o 9 proc. i wyniosły nieco ponad 8 mln zł.

Top reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Unilever Polska

22 319 627 zł

37 638 778 zł

68,6

Aflofarm Farmacja Polska

11 343 467 zł

20 429 986 zł

80,1

Nivea Polska

25 851 368 zł

13 442 617 zł

-48

Coty Polska

b.d.

8 989 614 zł

b.d.

L'Oreal Polska

8 830 011 zł

8 039 323 zł

-9

Henkel Polska

5 892 599 zł

b.d.

b.d.

razem

83 418 759 zł

106 730 493 zł

27,9


Marką najsilniej reklamowaną w pierwszych sześciu miesiącach w mediach pozainternetowych była Rexona. Unilever wydał na jej wsparcie 26,8 mln zł (wzrost o 143 proc. w skali roku).

Wiosną br. Rexonę promowała m.in. Jessica Mercedes, a zniknęła z reklam tej marki Anna Lewandowska, która pojawiła się w kampanii Gillette Venus.

Znacznie mniej przeznaczono natomiast na reklamy ubiegłorocznego lidera reklamowego, czyli marki Nivea. Wydatki na jej promocję spadły o 48 proc., do 13,4 mln zł. Obecnie Nivea jest promowana poprzez cykl eventów.

Z kolei na reklamach Medispirantu media zarobiły 55,9 proc. więcej niż rok temu - 17,7 mln zł.

Mniej wydano również na reklamy marki Dove - 10,8 mln zł, wobec 11,2 mln zł rok wcześniej. Ten brand wspierany był m.in. kampanią „NaroDove piękno” z udziałem Doroty Wellman.

Z grona najsilniej wspieranych reklamowo marek dezodorantów i antyperspirantów wypadł w tym roku Garnier. Na jego miejsce pojawił się Adidas Cosmetics, na którego wsparcie przeznaczono blisko 9 mln zł.

Marki dezodorantów i antyperspirantów z największymi wydatkami reklamowymi

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Rexona

11 035 293 zł

26 820 801 zł

143

Medispirant

11 343 467 zł

17 679 227 zł

55,9

Nivea

25 851 368 zł

13 442 617 zł

-48

Dove

11 215 334 zł

10 817 977 zł

-3,5

Adidas Cosmetics

b.d.

8 989 614 zł

b.d.

Garnier

8 830 011 zł

b.d.

b.d.

Razem

83 418 759 zł

106 730 493 zł

27,9

Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamy dezodorantów, najmocniej promowane Rexona, Medispirant, Nivea i Dove

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Szybkie pytanie - jaką reklamę w Internecie bądź telewizji widzieliście ostatnio? Ja jak sięgnę pamięcią to widziałem ostatnio reklamę jakiegoś banku, ale nie dość, że nie wiem jakiego to nawet nie wiem kiedy!
0 0
odpowiedź
User
Jaga500
A moze byscie sie zainteresowali, dlaczego dezodoranty sprzedawane w Polsce ciagle zawieraja aluminium?
0 0
odpowiedź
User
Jaga500
Sprawdzilam dezodorant Dove , z Unilever Canada, nie zawiera aluminium. Panie Redaktorki GW - do dziela!
0 0
odpowiedź