Wideo online nie zastąpi telewizji
Internet reprezentuje wartościową, uzupełniającą platformędystrybucyjną dla telewizji, ale nie jest w stanie całkowicie jejzastąpić.
Firma Convergence Consulting Group szacuje, że w ubiegłym rokudochody z reklam umieszczanych w internecie przy programachtelewizyjnych amerykańskich stacji stanowiły 2 procent (1,4miliarda dolarów) ich całkowitych wpływów z reklam - informuje naswojej stronie internetowej eMarketer.
Do 2011 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 8 procent, a dochody zreklam w internecie mają wynieść 6,4 miliarda dolarów.
W 2007 roku 9 procent telewidzów oglądało pełne odcinkiprogramów telewizyjnych także w internecie. W 2010 roku odsetek tenwedług Convergence zwiększy się do 23 procent. W tym okresieznacząco ma również wzrosnąć odsetek Amerykanów posiadającychurządzenia DVR (digital video recorder): z 25 do 48 procent.
Convergence przewiduje również, że mając wybór między oglądaniemprogramów telewizyjnych i omijaniem reklam a oglądaniem programów winternecie razem z reklamami, większość konsumentów będzie wybieraćtą pierwszą opcję.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wideo online nie zastąpi telewizji