Wegański przewrót w menu IKEA
Szwedzka sieć IKEA zapowiada rozbudowanie oferty restauracyjnej o potrawy bezmięsne. Do 2025 r. połowa dań w menu będzie roślinna.
IKEA od kilku lat konsekwentnie podąża za konsumenckim trendem zdrowego żywienia i flekstarianizmu (ograniczania mięsa w diecie). Sieć znana ze sprzedaży mebli i gadżetów do domu słynie również z klopsików i hot dogów, serwowanych w restauracjach obok sklepów.
W sierpniu tego roku IKEA wprowadziła do sprzedaży słynne klopsiki w wersji wegańskiej - przygotowane z połączenia białka grochu, owsa, jabłek i ziemniaków. Według zapewnień takie klopsiki swoim smakiem i teksturą do złudzenia przypominają mięso.
Podczas zakupów w IKEA klienci mogą wstąpić do restauracji na bezmięsne penne na bazie soi i pomidorów, hot-dogi z jarmużu, komosy ryżowej i warzyw czy lody.
Jeszcze więcej wegańskich potraw w IKEA
Teraz IKEA robi kolejny krok w modyfikacji menu pod kątem trendów ekologicznych i prozdrowotnych.
Sieć ogłosiła zmiany w ofercie restauracyjnej (do 2025r.):
• Połowa dań głównych będzie roślinna, a 80 proc. z nich nie będzie zawierać czerwonego mięsa,
• 80 proc. pakowanej żywności będzie z roślin,
• 80 proc. dań głównych spełniać będzie wytyczne dotyczące zdrowego żywienia.
Decyzje zakomunikowano jako wstęp do Food Systems Summit 2021 - globalnej konferencji ONZ, której tematem przewodni będzie zdrowa, zrównoważona dla ludzi i środowiska naturalnego dieta.
- IKEA chce, by zdrowie i zrównoważone wybory były najbardziej pożądaną z dostępnych dla ludzi opcji - a możemy to zrobić, pokazując, że jedzenie roślinne może być naprawdę pyszne. Badania potwierdzają, jak ważne jest, by produkty zrównoważone były przystępne cenowo i atrakcyjne, a IKEA może w tym zakresie naprawdę coś zmienić. Wybór bardziej zrównoważonego jedzenia nie powinien być luksusem dla nielicznych. Powinien być częścią codziennego życia ludzi - mówi Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie IKEA.
W 2019 roku emisja dwutlenku węgla z materiałów, produkcji, łańcucha dostaw i wykorzystania produktów w sieci IKEA spadła o 4,3 proc. pomimo wzrostu sprzedaży o 6,5 proc. Szwedzka marka podkreślała przy prezentacji tych wyników, że po raz pierwszy zmniejszył się jej wpływ na środowisko naturalne, podczas gdy działalność nadal się rozwijała.
Dołącz do dyskusji: Wegański przewrót w menu IKEA