Wavemaker obronił budżet mediowy USP Zdrowie
Dom mediowy Wavemaker (należy do GroupM/WPP) wygrał przetarg na obsługę mediową firmy farmaceutycznej USP Zdrowie, właściciela takich marek, jak Ibuprom, Oryal, Gripex. Oznacza to kontynuację dotychczasowej współpracy.
USP Zdrowie prowadziło przetarg na planowanie i zakup mediów od jesieni ub.r. Procedury ruszyły w listopadzie. Jego celem była weryfikacja ofert pod względem cenowym oraz kompetencji strategicznych agencji zaproszonych do udziału w postępowaniu.
Firma nie ujawniła ich liczby ani nazw. USP rozstrzygając przetarg zdecydowała się kontynuować dotychczasową współpracę z Wavemaker.
Do tej pory za planowanie i zakup mediów do kampanii marek tej firmy odpowiadała wyspecjalizowana komórka Mets, należąca do Wavemaker (od pewnego czasu robi to sam Wavemaker). Agencja pozyskała tego klienta w połowie 2015 roku, pokonując wówczas w przetargu ówczesną jego agencję mediową - należący do Publicis Media dom mediowy Starcom. Współpracę firmy zaczęły z początkiem 2016 roku.
W zakresie reklamy USP Zdrowie nie ma jednej stałej agencji do współpracy. Obsługą reklamową poszczególnych marek zajmują się różne agencje. I tak np. za kreacje do reklam Ibupromu Forte odpowiada agencja Opus, marki Oryal – FCB Bridge2Fun, Apapu - Brainbox.
USP Zdrowie było jednym z 10 największych reklamodawców w 2018 roku. Firma na promocję w mediach pozainternetowych wydała 466,5 mln zł, czyli 11,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Wavemaker obronił budżet mediowy USP Zdrowie