W Warszawie ruszył pilotażowy program telewizji mobilnej
Info-TV-FM rozpoczęło program pilotażowy telewizji mobilnej w Warszawie. W pilotażu biorą udział m.in. operatorzy platform satelitarnych i nadawcy telewizyjni Cyfrowy Polsat i Canal+ Cyfrowy, operator telefonii komórkowej CenterNet oraz operatorzy kablowi m.in. Vectra i Inea.
"Udało nam się pozyskać do współpracy wielu znaczących graczy na rynku, którzy wspierają nas technologicznie oraz od strony kreacji biznesu. Nasi partnerzy, podobnie jak my, przekonani są o bardzo dużym potencjale usługi mobilnej telewizji w Polsce i jej przyszłym sukcesie" - powiedział prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca Info-TV-FM Albert Kuźmicz.
Program pilotażowy ma potrwać ponad dwa miesiące. Celem pilotażu jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań i w przyszłości pomoc w budowaniu oferty detalicznym operatorom usługi i dostawcom treści telewizyjnych.
""Przyjęta przez nas wraz z debiutem giełdowym strategia rozwoju zakłada budowę operatora multiplay, co oznacza, że docelowo chcemy oferować naszym abonentom trzy albo cztery usługi w ramach jednego pakietu. Naszym celem jest dostarczanie do polskich domów kompleksowej multimedialnej rozrywki, a technologia, która ma temu służyć, jest tak naprawdę kwestią wtórną, stąd decyzja o dołączeniu do testów DVB-H, aby rzetelnie ocenić potrzeby Polaków w tym zakresie" - powiedział prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki.
Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym została uruchomiona usługa mobilnej telewizji DVB-H. W Warszawie telewizja mobilna już działa, a do końca 2011 r. obejmie swoim zasięgiem 31 miast, w tym Gdańsk, Poznań, Kraków, Katowice i Wrocław.
Spółka INFO-TV-FM, która w marcu br. wygrała ogłoszony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przetarg na zagospodarowanie wolnych częstotliwości DVB-H, jest już gotowa do hurtowego oferowania nowej usługi. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów telewizyjnych i radiowych.
Telewizja mobilna to rozwiązanie, które umożliwia dostęp do multimediów z wykorzystaniem telefonu komórkowego i innych urządzeń przenośnych. Daje to możliwość oglądania telewizji w dowolnym czasie i miejscu. Usługa obejmuje również cały szereg dodatkowych funkcji, takich jak linki do stron związanych z programem czy podgląd scen i fragmentów filmów.
Szacuje się, że w 2012 roku z telewizji mobilnej na świecie będzie korzystać 327 milionów użytkowników, a przychody związane z broadcastową telewizją mobilną przekroczą 10 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: W Warszawie ruszył pilotażowy program telewizji mobilnej