W październiku sponsorzy sportowi zyskali w telewizji ponad 200 mlnzł
Sponsoring sportowy w telewizji osiągnął w październiku wartość202,6 mln zł - wynika z raportu Pentagon Research. Jedną trzeciątej wielkości stanowiły ekspozycje marek podczas meczów siatkówkikobiet.
Sponsorzy sportowi zyskali dzięki transmisjom i programom wpolskich kanałach telewizyjnych 202,6 mln zł. Oznacza to spadek oprawie 20 mln zł w porównaniu z wrześniem(więcej),kiedy rozgrywano w Polsce obszernie relacjonowane mistrzostwaEuropy w koszykówce mężczyzn.
W ubiegłym miesiącu zanotowano ogółem ponad 330 tys. efektywnychekspozycji telewizyjnych 1494 różnych sponsorów sportowych. Adidaspojawiał się w relacjach dotyczących 11 dyscyplin, Orlen - 10, aNike, Puma i Fiat - 8, natomiast najefektywniej widoczne byłyOrlen, Plus i Champion. Z kolei najwięcej marek - 341 - byłoeksponowane podczas transmisji i programów o piłce nożne, natomiastnieco mniej podczas tych poświęconych żużlowi (255), siatkówcemężczyzn (215) i koszykówce mężczyzn (157).
Jednak największą wartość mediową (64 mln zł) osiągnęłyekspozycje marek sponsorujących siatkówkę kobiet, główne ze względuna rozgrywane w Polsce we wrześniu i październiku mistrzostwaEuropy z udziałem naszej reprezentacji. Drugie miejsce pod tymwzględem zajęła piłka nożna, której sponsorzy zyskali dziękitelewizji 51 mln zł, a trzecie - boks (35 mln zł), m.in. dziękitransmisji walki Gołota - Adamek.
Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisjei programy sportowe (również wiadomości) w TVP1, TVP2, paśmiewspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie,Polsacie Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: W październiku sponsorzy sportowi zyskali w telewizji ponad 200 mlnzł