W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.
Większość tygodników opinii zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży w stosunku do kwietnia ub.r., gdy zdarzyła się tragedia smoleńska. Zyskały jedynie “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”. Najbardziej, bo aż o 40 proc. spadła sprzedaż “Newsweeka”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że liderem w segmencie tygodników opinii w kwietniu br. pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 158 603 egz. i była o 0,37 proc. wyższa niż w kwietniu 2010 roku.
Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w czwartym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 134 278 egz., co oznacza spadek aż o 23 proc. względem kwietnia 2010 roku.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w czwartym miesiącu br. wyniósł 133 215 egz. W marcu br. tygodnik ten zajmował drugie miejsce, wyprzedzając wtedy “Politykę”.
>>> Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała aż o 40,86 proc. i wyniosła 100 531 egz. Rok wcześniej magazyn był czwarty.
Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry o 90,75 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. i wyniosła 80 477 egz.
ZKDP | kwiecień | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 210 771 | 158 956 | 158 603 | 207 722 | 158 290 | 158 026 |
Polityka | 192 600 | 134 278 | 134 278 | 237 584 | 174 380 | 174 380 |
Uważam Rze inaczej pisane | 327 267 | 133 221 | 133 215 | - | - | - |
Newsweek Polska | 174 183 | 107 156 | 100 531 | 243 019 | 176 388 | 169 993 |
Wprost | 177 159 | 111 359 | 90 526 | 178 073 | 115 623 | 102 561 |
Gazeta Polska | 138 749 | 81 739 | 80 477 | 72 256 | 42 395 | 42 189 |
Przekrój | 80 050 | 42 868 | 37 058 | 85 000 | 55 094 | 49 284 |
Przegląd | 61 050 | 22 713 | 22 713 | 68 100 | 26 378 | 26 378 |
Tygodnik Powszechny | 41 591 | 23 930 | 19 273 | 40 736 | 26 297 | 21 833 |
Przewodnik Katolicki | 40 504 | 30 074 | 3 781 | 42 335 | 28 933 | 4 164 |
Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem (o 17,13 proc.) zanotowała “Gazeta Polska”, zaś najwięcej stracił “Newsweek Polska” (6,73 proc.).
ZKDP | 2011 | |||||
kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 210 771 | 158 956 | 158 603 | 198 848 | 141 958 | 141 594 |
Polityka | 192 600 | 134 278 | 134 278 | 188 700 | 133 184 | 133 182 |
Uważam Rze inaczej pisane | 327 267 | 133 221 | 133 215 | 329 927 | 140 687 | 140 681 |
Newsweek Polska | 174 183 | 107 156 | 100 531 | 177 394 | 115 455 | 107 780 |
Wprost | 177 159 | 111 359 | 90 526 | 182 000 | 112 390 | 91 614 |
Gazeta Polska | 138 749 | 81 739 | 80 477 | 137 410 | 69 992 | 68 707 |
Przekrój | 80 050 | 42 868 | 37 058 | 80 000 | 41 567 | 35 757 |
Przegląd | 61 050 | 22 713 | 22 713 | 62 000 | 21 578 | 21 578 |
Tygodnik Powszechny | 41 591 | 23 930 | 19 273 | 38 674 | 21 983 | 17 332 |
Przewodnik Katolicki | 40 504 | 30 074 | 3 781 | 40 005 | 26 801 | 3 287 |
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w kwietniu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,66 proc. i wyniosła 350 425 proc.
ZKDP | kwiecień | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 525 416 | 350 425 | 350 425 | 498 783 | 375 418 | 375 418 |
Forum | 30 960 | 18 230 | 18 230 | 38 214 | 23 017 | 23 017 |
ZKDP | 2011 | |||||
kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 525 416 | 350 425 | 350 425 | 527 268 | 357173 | 357 173 |
Forum | 30 960 | 18 230 | 18 230 | 29 505 | 16140 | 16 140 |
Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.