SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2007 roku wydatki na reklamę internetową wyniosły 743 mln zł

Wartość polskiego rynku reklamy w internecie osiągnęła w 2007 roku wartość 743 mln zł - wynika z raportu przygotowanego przez IAB Polska i PricewaterhouseCoopers.

Raport "Internet 2007. Polska, Europa, Świat" podaje, że wydatki na e-reklamę przewyższyły wartość radiowych budżetów reklamowych. Udział internetu w rynku wyniósł 8,7 proc, a reklamy radiowej 8,2 proc.

"W tym roku prognozujemy, że wydatki na reklamę internetową przewyższą wydatki na reklamę zewnętrzną (billboardy, słupy ogłoszeniowe). W najbliższych latach internet stanie się drugim medium reklamowym po telewizji" - powiedział Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Obecnie w Polsce ponad 42 proc. wydatków na reklamę w internecie przypada na różne formy graficzne, np. bannery. Analitycy prognozują, że motorem rozwoju e-reklamy będą wyszukiwarki internetowe. W Wielkiej Brytanii ten rodzaj e-marketingu stanowi największy segment reklamy internetowej - aż 57 proc., a w Polsce
tylko 20 proc.

W internecie w 2007 roku najczęściej reklamowały się sektory: mediów i rozrywki (14,3 proc. udziału w rynku), telekomunikacji (13,7 proc.) oraz usług finansowych (11,3 proc.); najrzadziej - branży spożywczej.

Dołącz do dyskusji: W 2007 roku wydatki na reklamę internetową wyniosły 743 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl