Volvo Cars przejmuje Upplands Motor. Do 2025 roku połowa sprzedaży aut w internecie
Koncern Volvo Cars przejął szwedzką sieć sprzedaży aut o nazwie Upplands Motor, planuje też akwizycję sieci salonów Bra Bil. Producent zmienia swój model biznesowy, chce by do 2025 roku połowa jego samochodów była sprzedawana w internecie.
Firma Volvo Cars ogłosiła przejęcie dużej szwedzkiej sieci dealerskiej Upplands Motor. Obecnie trwa oczekiwanie na stosowne zezwolenia ze strony instytucji regulacyjnych. Volvo Cars planuje także przejęcie kolejnej sieci salonów – Bra Bil. Docelowo te dwie firmy mają zostać połączone i przemianowane na Volvo Bil.
Nowy model biznesowy
Volvo Cars zapowiada, że rozpoczyna przekształcanie swojego modelu dystrybucji od rynku macierzystego, dostosowując się do technologicznych trendów sprzedaży. Firma chce by kanał sprzedaży online i offline współgrały ze sobą i były w pełni zintegrowane.
Nową strategię sprzedaży marka chce wprowadzać na całym świecie wraz ze swoimi partnerami handlowymi. Operacja przejęcia znaczącej części rodzinnego rynku, gdzie Volvo Cars posiada silną pozycję, ma pomóc w wypracowaniu optymalnego modelu biznesowego w przyszłości.
Czytaj także: Rynek samochodowy: tracą wszystkie marki, segment premium mniej dotknięty pandemią. Liderami Mercedes i Toyota
Według Volvo Cars klienci chcą w nowoczesny i bezproblemowy sposób kupować i serwisować swoje samochody. Taki model działania oferuje wiele branż spoza motoryzacji. Tradycyjny model sprzedaży aut działał przez kilkadziesiąt lat. Volvo uznało, że czas dostosować sprzedaż, by sprostać oczekiwaniom klientów w nadchodzącej przyszłości.
Zgodnie z zapowiedzią klienci Volvo Cars już wkrótce będą mogli znacznie łatwiej przełączać się pomiędzy kanałem offline i online podczas swojej ścieżki zakupu. Coraz większa część tego procesu ma się odbywać online – czyli szybciej, taniej i wygodniej. Nadal jednak każdy zainteresowany będzie mógł odwiedzić salon, by sprawdzić osobiście wymarzony samochód. Firma chce, aby do 2025 r. polowa sprzedaży aut marki Volvo odbywała się w internecie.
- Chodzi o wspólną zmianę. Fizyczny sprzedawca i możliwość nawiązania kontaktu przez konsumentów z zaangażowanym i wykwalifikowanym personelem Volvo pozostają kluczowe dla naszej przyszłości – zaznacza w komunikacie Björn Annwall, szef regionu EMEA w Volvo Cars. - Zależy nam na poprawie doświadczeń klientów poprzez ścisłą współpracę – razem z naszymi partnerami handlowymi.
Szwedzki koncern zastrzega, że przejęcie przez Volvo Cars Upplands Motor nie dotyczy salonów Mercedes-Benz należących do tej sieci, które pozostaną w rękach obecnego właściciela.
Czytaj także: Polskie auta elektryczne Izera zaprezentowane, produkcja od 2023 roku. „Więcej pytań niż odpowiedzi”
Dołącz do dyskusji: Volvo Cars przejmuje Upplands Motor. Do 2025 roku połowa sprzedaży aut w internecie