Volkswagen Group Polska szykuje się do wprowadzenia cyfrowej sieci sprzedaży samochodów
Volkswagen Group Polska oraz przedstawiciele Rady Dealerów podpisali porozumienie w sprawie nowej umowy, na mocy której zostanie wprowadzona cyfrowa „era” sprzedaży aut, a producenci, importerzy i dealerzy samochodowi będą w przyszłości komunikować się z klientami bezpośrednio.
W poniedziałek dr Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska oraz Krystian Lellek, przewodniczący Rady Dealerów podpisali porozumienie w sprawie nowych umów dealerskich i serwisowych. Obejmują one dealerów marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Użytkowe, Audi, Skoda oraz Seat. Dotyczą 353 stacji dealerskich oraz serwisowych.
Duże znaczenie strategiczne
Nowe umowy są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. Jak podano w komunikacie, mają dla wszystkich stron ważne znaczenie strategiczne i definiują na nowo wspólny model biznesu, charakteryzujący się głównie postępującą cyfryzacją. Umowy są ponadto niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży elektrycznych i skomunikowanych z otoczeniem samochodów koncernu Volkswagen. Wejdą w życie w 2020 roku.
- Wspólnie z naszymi dealerami, przy pomocy nowych umów wchodzimy w cyfrową erę motoryzacji. Zwiększamy nastawienie na klienta oraz budujemy mocny fundament pod sprzedaż i obsługę samochodów elektrycznych nowej generacji. W ten sposób wzmacniamy nasze modele biznesowe na najbliższą dekadę – powiedział dr Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.
Nowe umowy dealerskie są odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów. Tworzą ściślejszy związek pomiędzy koncernem Volkswagen, importerem i dealerami. Wszystkie trzy podmioty będą w przyszłości kontaktować się z klientami bezpośrednio. Ma to pozwolić zbudować rozwinięty ekosystem dostarczający klientom najlepsze rozwiązania zarówno w obszarze technologii, jak i procesu zakupowego.
Samochód to smartfon na kołach
Wprowadzają też wiele nowoczesnych rozwiązań w zakresie sprzedaży samochodów i usług. W przyszłości samochody mają być smartfonami na kołach. I korzystanie z nich powinno być równie łatwe, jak korzystanie z telefonów. Przykładem może być aktualizacja oprogramowania czy też możliwość zakupu online. W przyszłości klienci będą mieli możliwość rozszerzania funkcjonalności swoich samochodów przez internet. Ekosystem, którego wdrożenie umożliwiają nowe umowy pozwoli np. na zakup nawigacji czy aktywnego tempomatu ACC online.
W ten sposób, w 2020 roku klienta, samochód oraz sprzedawcę połączy nowy system. Stworzy on rodzaj trójkąta umożliwiającego komunikację pomiędzy tymi trzema podmiotami. Obejmie ona zarówno wizyty w salonie dealerskim, jak i kontakt bezpośrednio z producentem za pomocą aplikacji czy strony internetowej.
Nowe umowy uwzględniły również zmiany wynikające z wprowadzenia zmienionych rozwiązań prawnych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz homologacji. Wejdą w życie w 2020 roku.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen Group Polska szykuje się do wprowadzenia cyfrowej sieci sprzedaży samochodów