VNU rozważa nowe opcje strategiczne
VNU wiodący międzynarodowy koncern medialno - informacyjny ogłosił, iż rozważa strategiczne opcje, takie jak możliwość sprzedaży dwóch swoich jednostek prowadzących działalność z zakresu informacji marketingowej - ACNielsen’s Customized Research Services i Claritas Europe, o łącznych dochodach 130 milionów EUR.
Postępując w ten sposób, VNU chce skoncentrować się na zarządzaniu jedynie tymi działaniami z zakresu informacji marketingowej, które są najmocniej związane z głównym biznesem firmy tak, aby zapewnić stały wzrost jej wartości.
Brian Chadbourne, Prezes VNU Marketing Information EMEA komentując sytuację stwierdził, że „ ACNielsen’s Research Customized Business i Claritas Europe są dobrze funkcjonującymi firmami, silnie zarządzanymi i z długoterminowymi kontaktami z klientami. Jest jednak zbyt mała synergia z pozostałymi działaniami VNU z zakresu informacji marketigowej prowadzonej na rynku europejskim”.
ACNielsen Research Customozed Business zatrudnia 225 pracowników, prowadzi szeroki zakres badań jakościowych i ilościowych w wielu sektorach gospodarki. Ocena opcji strategicznej dla ACNielsen Research Customized Business jest ograniczona tylko do Europy, gdzie działa obecnie w 10 państwach, a działalność tej firmy w małym stopniu pokrywa się z działalnością innych jednostek ACNielsen.
Dołącz do dyskusji: VNU rozważa nowe opcje strategiczne