Viaplay.pl z 2,2 mln użytkowników. Player i platformy Polsatu mocno w górę (TOP10)
Viaplay w pierwszym pełnym miesiącu działalności w Polsce zanotowała 2,25 mln użytkowników. Duże wzrosty osiągnęły Player i powstałe po zamknięciu Ipli platformy Polsat Box Go i Polsat Go, a zdecydowanym liderem pozostaje Netflix - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
We wrześniu br. Netflix, jako strona www i aplikacja mobilna, miał 11,37 mln polskich użytkowników, co przełożyło się na 38,98 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Netflix ma prawie trzy razy więcej odwiedzających niż kolejne trzy witryny w zestawieniu. WP.pl w obszarze VoD i OTT miała 4,49 mln użytkowników i 15,39 proc. zasięgu, składa się to przede wszystkim ruch na platformie WP Pilot. W przypadku wszystkich platform z rankingu podano łączny ruch w serwisach www i aplikacjach mobilnych.
Polsat Box Go i Polsat Go zamiast Ipli
Playera (TVN Grupa Discovery) odwiedziło 4,37 mln internautów, co dało 15 proc. zasięgu, a uruchomiony na początku września Polsat Box Go - 3,99 mln użytkowników (13,68 proc. zasięgu). Obie platformy działają wyłącznie w modelu subskrypcyjnym, na Playerze niedawno wzrosła cena jednego z pakietów.
W związku z rebrandingiem Grupy Polsat Plus zamknięto Iplę, w jej miejsce oprócz Polsat Box Go uruchomiono darmową platformę Polsat Go, która we wrześniu miała 2,61 mln odwiedzających i 8,94 proc. zasięgu.
CDA Premium, stanowiący część VoD/OTT portalu CDA.pl zanotowało 3,06 mln użytkowników i 10,5 proc. zasięgu. Platforma na koniec czerwca br. miała 336,8 tys. subskrybentów, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. W sierpniu zaoferowano im dodatkowo nową opcję - CDA TV ze streamingiem 90 stacji telewizyjnych.
Portal TVP.pl odwiedziło 2,81 mln użytkowników (dało to 9,64 proc. zasięgu), a platformy HBO (głównie HBO GO, HBO Max ma pojawić się w Polsce na początku 2022 roku) - 2,71 mln internautów (9,3 proc. zasięgu).
Viaplay.pl z 2,2 mln polskich użytkowników
Szwedzka platforma Viaplay, która pojawiła się w Polsce na początku sierpnia, we wrześniu miała 2,25 mln użytkowników i 7,71 proc. zasięgu. W połowie sierpnia zaczęła transmitować niemiecką ligę piłkarską, a w połowie września inne rozgrywki futbolowe: Ligę Konferencji i Ligę Europy.
W sierpniu Viaplay została włączona do ofert sieci kablowych UPC Polska i Vectra, a na początku września - do oferty sieci telekomunikacyjnej Play, m.in. w ramach usługi Play Now TV.
Viaplay, tak samo jak Netflix czy HBO, nie podaje, ilu subskrybentów ma w Polsce. Właściciel szwedzkiej platformy w lipcu podwyższył z 250 do 500 tys. prognozę wzrostu liczby subskrybentów Viaplay do końca br. poza Skandynawią. Ich zdecydowana większość ma zostać pozyskana w Polsce.
Z kolei nc+GO (należące do Canal+ Polska) miało w zeszłym miesiącu 1,24 mln odwiedzających i 4,26 proc. zasięgu. Platforma, dostępna tylko dla klientów usługi telewizyjnej Canal+, jest stopniowo wygaszana - od połowy lipca każdy abonent może z niej korzystać maksymalnie na dwóch urządzeniach jednocześnie. Z drugiej strony Canal+ Polska rozwija działającą od półtora roku platformę Canal+ online, z której odpłatnie mogą korzystać wszyscy internauci.
Netflix ze spadkiem, Player w górę
W porównaniu z sierpniem Netflix stracił 577,4 tys. polskich użytkowników (to 4,8 proc. w dół), natomiast Player osiągnął wzrost o 1,16 mln (czyli 36,2 proc.).
Efekt początku jesiennej ramówki widać też na TVP.pl, która zyskała 627,9 tys. internautów (to 28,8 proc. w górę).
Bardzo duże wzrosty wyników Polsat Box Go (z 1,34 do 3,99 mln użytkowników) i Polsat Go (z 648,2 tys. do 2,61 mln) wynikają także z tego, że w sierpniu obie platformy dopiero zaczynały działać.
Na Viaplay prawe milion internautów więcej
Z kolei Viaplay.pl osiągnęła wzrost o 978,8 tys. użytkowników, czyli 77 proc.
Na CDA Premium liczba odwiedzających zmalała o 109,2 tys. (3,4 proc.), na platformach HBO - o 173,5 tys. (6 proc.), a na nc+GO - o 257,6 tys. (17,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Viaplay.pl z 2,2 mln użytkowników. Player i platformy Polsatu mocno w górę (TOP10)
Viaplay ma 2,2 mln użytkowników, czyli, że 2,2 mln osób płaci za dostęp do tego serwisu?