Value Media miał w ub.r. większe wpływy, ale mniejszy zysk
Dom mediowy Value Media (należący do Group One) zakończył ub.r. przychodami w kwocie 232,7 mln zł, zyskiem ze sprzedaży w wysokości 5,01 mln zł i zyskiem netto 5,03 mln zł. Przychody w 2017 roku były wyższe niż rok wcześniej, podobnie jak koszty.
Wpływy z realizowanych przez Value Media usług reklamowych w 2017 roku wzrosły względem 2016 roku o 15 proc. - z 202,4 mln zł do 232,7 mln zł. Na kampaniach realizowanych w kraju spółka zarobiła 231,2 mln zł, a na zagranicznych – 1,44 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej wyniosły w ub.r. 227,7 mln zł, czyli 17,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej spółkę kosztowały tzw. usługi obce - 220,5 mln zł wobec 187,1 mln zł w 2016 roku. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 3,59 mln zł (w 2016 roku – 3,38 mln zł), a na ubezpieczenia – 1,06 mln zł (rok wcześniej – 731,6 tys. zł).
Zysk ze sprzedaży spadł z 8,79 mln zł w 2016 roku do 5,01 mln zł w 2017 roku, a zysk netto – z 6,17 mln zł w 2016 roku do 5,03 mln zł w ub.r..
Należności ze spółkami powiązanymi (są wśród nich Group One, Labcon, Gong, SalesTube) wyniosły w ub.r. 3,93 mln zł, a zobowiązania - 14,2 mln zł. Na sprzedaży usług do tych firm Value Media zarobiło w ub.r. 3,93 mln zł (najwięcej do Mediaplus Warsaw – 2,4 mln zł). Firma od spółek tych kupowała też usługi – zapłaciła za nie łącznie 65,5 mln zł, z czego 58,8 mln zł trafiło do SalesTube.
Udziałowcami Value Media są Group One (ma 9,5 tys. udziałów) i Bartłomiej Kamiński (500 udziałów), który jest wiceprezesem spółki. Funkcję prezesa pełni Maciej Hutyra.
Spółka w sprawozdaniu finansowym informuje o tzw. inwestycjach długoterminowych. Obejmują one 51 proc. udziałów w Value Media Wrocław (ta firma miała w ub.r. stratę 194,5 tys. zł), 99 proc. w Value Media Kraków (wynik finansowy 0 zł) i wkład w RL Media (o wartości 10 tys. zł). Jest to dom mediowy uruchomiony przez Group One i firmę Roberta Lewandowskiego.
Value Media w złożonym sprawozdaniu finansowym nie komentuje przedstawionych wyników. Napisano w nim jedynie, że w ocenie zarządu „istnieją realne możliwości dalszego rozwoju prowadzonej działalności, co przy utrzymaniu dalszej optymalizacji kosztowej będzie przekładało się wymiernie na wyniki finansowe spółki”.
Agencja pracuje m.in. dla takich firm, jak Amica, PKP Intercity, Banku Pocztowego. W tym roku spółka wygrała kilka przetargów, m.in. na obsługę mediową Poczty Polskiej, Allianz Polska, Takto Finanse, Biofarm, Miloan. Spółka zdobyła też budżet mediowy PKP Intercity o wartości 12,3 mln zł, obroniła obsługę mediową Telewizji Polskiej. Po przegranym przetargu zakończyła natomiast współpracę z firmą Netia.
Dołącz do dyskusji: Value Media miał w ub.r. większe wpływy, ale mniejszy zysk