Użytkownicy adblocków bez dostępu do treści na Business Insider Polska i Plejada.pl
Grupa Onet-RASP niektórym internautom blokującym reklamy w przeglądarkach zaczęła zamykać dostęp do wszystkich treści w serwisach Business Insider Polska i Plejada.pl. Internauci są zachęcani do wyłączenia adblocków.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, komunikaty o potrzebie wyłączenia adblocka, żeby przeglądać treści w serwisach Business Insider Polska i Plejada.pl, pojawiły się w ostatnich dniach. Są wyświetlane zaraz po uruchomieniu się strony, podczas gdy cała jej treść jest zamazana. Komunikaty zachęcają do wyłączenia adblocków, podkreślając, że dzięki reklamom wszystkie treści w obu serwisach są darmowe.
Z naszych obserwacji wynika, że komunikaty są pokazywane na obu stronach w różnych przeglądarkach wybranym użytkownikom z włączonymi adblockami. Częściej pojawiają się na Business Insider Polska, gdzie są wyświetlane także na stronie głównej.
Takich komunikatów nie zauważyliśmy natomiast w innych serwisach Grupy Onet-RASP m.in. Fakt.pl, Forbes.pl, Przegladsportowy.pl czy Komputerswiat.pl.
Od kilku tygodni podobny mechanizm działa na stronie głównej portalu Onet.pl: internautom z włączonymi adblockami wyświetlana jest tylko jej górna część, resztę mogą zobaczyć dopiero po wyłączeniu adblocka. - Liczba whitelistujących Onet.pl i VoD.pl pozytywnie nas zaskakuje i wynosi kilkadziesiąt procent. Będziemy kontynuować testy w kolejnych serwisach Grupy Onet-RASP - zapowiedział dwa tygodnie temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.
Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. strony i aplikacje Grupy Onet-RASP zanotowały 20,65 mln realnych użytkowników i 2,68 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy adblocków bez dostępu do treści na Business Insider Polska i Plejada.pl