Ustronianka kolejnym sponsorem reprezentacji Polski. Lotos sponsorem głównym?
Ustronianka, producent m.in. wody mineralnej o takiej samej nazwie, została ostatnim oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski. Sponsorem głównym, którego drużyna nie ma od połowy ub.r., być może zostanie Grupa Lotos.
W ramach umowy Ustronianka otrzymała prawo do posługiwania się tytułem oficjalnego sponsora piłkarskiej reprezentacji Polski, a także do wykorzystywania we własnej działalności marketingowej znakiem graficznym drużyny. Z kolei logo firmy pojawi się na reklamach podczas meczów drużyny narodowej rozgrywanych w Polsce, tablicach sponsorskich w czasie konferencji prasowych, stronie internetowej PZPN, jak również zaproszeniach, biletach oraz programach meczowych.
Umowę podpisano na półtora roku - będzie obowiązywać do Euro 2016 zaplanowanego na czerwiec i lipiec przyszłego roku we Francji. Wartość kontraktu nie została ujawniona.
Ustronianka jest ostatnim z oficjalnych sponsorów reprezentacji. Poprzednie umowy ze sponsorami i partnerami drużyny podpisano latem i jesienią ub.r. - oficjalnymi sponsorami zostali Alior Bank, Star-Typ Sport i Okocim, a partnerami - Fakro, Wiśniowski, 99rent, Modecom i Las Vegas Energy Drink. Na początku ub.r. współpracę sponsorską zaczął Cinckiarz.pl, a przedłużył ją właściciel Biedronki.
Z drugiej strony w połowie ub.r. wygasły umowy z kilkoma sponsorami i partnerami reprezentacji, m.in. wieloletnim sponsorem głównym - Orange Polska. Prezes PZPN Zbigniew Boniek we wrześniu ub.r. tłumaczył, że szukanie nowego sponsora głównego idzie ciężko, bo Związek nie zamierza obniżyć swoich wymagań, a do wspierania drużyny narodowej nie kwapią się spółki skarbu państwa, mimo że niektóre z nich sponsorują poszczególne kluby (przeczytaj więcej na ten temat).
Według Krzysztofa Stanowskiego, założyciela i szefa serwisu Weszło.com, nowym sponsorem głównym reprezentacji raczej zostanie Grupa Lotos. Taką ewentualność zasugerowali też Zbigniewowi Bońkowi dziennikarze „Przeglądu Sportowego” w wywiadzie zamieszczonym w poniedziałek. - Negocjacje poważnych ludzi polegają na tym, że do momentu podpisania umowy niczego się nie ujawnia - stwierdził dyplomatycznie prezes PZPN. Dodał jednak, że to prezes firmy zainteresowanej byciem głównym sponsorem reprezentacji zadzwonił z taką propozycją.
- Absolutnie szczerze mówię wam, że rozmawiałem z dwoma sponsorami. Jeden nazywa się Orlen, ale według mnie ze względów politycznych było na to za wcześnie - powiedział w tym wywiadzie Boniek. Zaznaczył, że PZPN wiedząc już na początku ub.r., że Orange nie przedłuży umowy, nie spieszył się z szukaniem nowego sponsora głównego, bo reprezentacja grała wtedy słabo. - Wiecie dlaczego to trwało? Bo w Polsce jest 10 firm, które mogłyby tym sponsorem być, nie więcej. A my nawet bez sponsora głównego wypracowaliśmy dużo lepszy budżet i nie mieliśmy ciśnienia, by brać cokolwiek lub obniżać stawki - dodał Zbigniew Boniek w rozmowie z Weszło.com.
„Przegląd Sportowy” podał w poniedziałek, że negocjacje z Lotosem są obecnie finalizowane. Umowa ma zostać podpisana na 3,5 lub 4 lata, a firma będzie płacić PZPN-owi ok. 8 mln zł rocznie oraz dodatkowe premie, jeśli piłkarze awansują na Euro 2016 i mistrzostwa świata 2018, co może podnieść wartość kontraktu o dodatkowe 8 mln zł.
No i w poniedziałek zapełni się ostatnie (poza głównym, tu raczej Lotos) miejsce w piramidzie sponsorskiej PZPN. Kontrakt z Ustronianką.
— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) styczeń 17, 2015
Atmosfera wokół reprezentacji znacznie poprawiła się w październiku po spektakularnym zwycięstwie nad Niemcami. W Polsacie i Polsacie Sport ten mecz oglądało 7,38 mln osób, parę dni później zremisowane spotkanie ze Szkocją przyciągnęło do tych kanałów 8,57 mln widzów, a rozegrany w połowie listopada zwycięski mecz z Gruzją tylko w Polsacie obejrzało 4,91 mln osób.
Co ciekawe, chociaż w połowie ub.r. nowym sponsorem drużyny został Alior Bank (jesienią we współpracy z nim PZPN uruchomił serwis internetowy dla kibiców Laczynaspilka.pl), to przy telewizyjnych transmisjach meczów nadal reklamuje się wcześniej wspierający reprezentację BZ WBK, emitując spot z udziałem legendarnego brazylijskiego piłkarza Pele (przeczytaj o tym więcej).
Dołącz do dyskusji: Ustronianka kolejnym sponsorem reprezentacji Polski. Lotos sponsorem głównym?