UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej
W br. polskie sieci kablowe cennikowo przeznaczyły na reklamę (bez internetu) 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej. UPC wydała 6 proc., a Vectra 21 proc. więcej. Za to wydatki reklamowe Netii spadły prawie trzykrotnie.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) pięciu największych sieci kablowych w Polsce od stycznia do lipca br. wyniosły 44,09 mln zł. W skali roku wzrosły o 7,5 proc., czyli nieco ponad 3 mln zł. Dodatkowo według badania IAB AdEx w samym I kwartale br. cały segment telekomunikacyjny na reklamę w internecie przeznaczył 9,7 proc. jej łącznej wartości wynoszącej 485 mln zł, czyli 47 mln zł. Przy czym większość tych wydatków pochodziła zapewne od operatorów komórkowych.
>>> Telekomy więcej na reklamę: Orange 55 proc. w górę, ale Plus w dół
Wśród sieci kablowych zdecydowanie najwięcej na reklamę wydaje UPC Polska, której cennikowy budżet marketingowy zwiększył się w br. o 6,2 proc., czyli 1,9 mln zł. Sieć od lata ub.r. reklamuje Katarzyna Pakosińska, wcielając się w rolę rozsądnej brunetki i naiwnej blondynki. W I połowie br. promowała m.in. usługę UPC na Żądanie (zobacz ten spot) i obniżkę cenową pakietu internet, telewizja i telefon (obejrzyj to). Natomiast Vectra przeznaczyła na reklamę więcej o 21 proc., a konkretnie o 1,8 mln zł, niż przed rokiem.
Trzy pozostałe sieci cennikowo wydały na reklamę jedynie 340-410 tys. zł. Do tego wszystkie zmniejszyły swoje budżety w tym zakresie: Inea o 48,2 proc., Toya o 21,4 proc., a Multimedia Polska o 28,1 proc.
Cennikowe wydatki reklamowe sieci kablowych (bez internetu) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII.2012 | I-VII.2011 |
UPC Polska | 32 435 016 zł | 30 541 387 zł |
Vectra | 10 494 084 zł | 8 674 146 zł |
Inea | 413 690 zł | 798 233 zł |
Toya | 402 440 zł | 511 870 zł |
Multimedia Polska | 344 399 zł | 479 350 zł |
razem | 44 089 629 zł | 41 004 986 zł |
Mniej na reklamę przeznaczyły również Netia i Telekomunikacja Polska, operator usług stacjonarnych Grupy TP. Wydatki Telekomunikacji Polskiej spadły w skali roku o 11 proc. Przypomnijmy, że w kwietniu oferowane przez nią usługi przeszły zmieniły nazwę z TP na Orange, czemu towarzyszyła kampania reklamowa z udziałem Serca i Rozumu (przeczytaj o niej więcej i obejrzyj jeden ze spotów).
Natomiast Netia przeznaczyła w br. na reklamę jedynie 37,4 proc. tego co przed rokiem. Wiosną do kampanii operatora wrócił Tomasz Kot, który promował Telewizję Osobistą i konkurs „Wydżampuj swoje TV” (obejrzyj te spoty) oraz tvn player w Telewizji Osobistej (zobacz to).
Cennikowe wydatki reklamowe operatorów telefonii stacjonarnej (bez internetu) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII.2012 | I-VII.2011 |
Telekomunikacja Polska | 72 971 281 zł | 81 993 508 zł |
Netia | 23 370 709 zł | 62 433 957 zł |
Dołącz do dyskusji: UPC i Vectra więcej na reklamę, Netia trzy razy mniej