UOKiK ukarał Black Red White za mylące reklamy promocji „Meble i dodatki bez VAT”
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 260 tys. zł kary na firmę Black Red White za wprowadzające w błąd reklamy jej promocji „Meble i dodatki bez VAT” z czerwca 2017 r.
Promocja „Meble i dodatki bez VAT” trwała 9 do 19 czerwca 2017 roku w wybranych sklepach Black Red White. Dotyczyła tylko części towarów z oferty tych sklepów.
Tymczasem reklamy tej promocji sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w Black Red White można kupić taniej o wartość VAT. Jedynie napis małą czcionką odsyłał do regulaminu oferty informującego o jej dokładnych warunkach.
Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów taki przekaz wprowadzał odbiorców w błąd. - Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - uzasadnia Marek Niechciał, prezes UOKiK-u.
Na Black Red White nałożono ponad 260 tys. zł kary. Ponadto zobowiązano ją do opublikowania tej decyzji w swoim serwisie internetowym i dwóch gazetach ogólnopolskich. Decyzja nie jest prawomocna, firma może odwołać się od niej do sądu.
UOKiK nałożył na Black Red White karę pieniężną, ponieważ spółka kolejny raz wprowadziła odbiorców w błąd swoimi działaniami marketingowymi. Jesienią 2016 roku regulator zobowiązał Black Red White i Agata Meble do zwrócenia klientom 10 proc. wartości zakupów zrobionych w ramach promocji z wiosny 2015 roku. Ocenił, że reklamy tych ofert mogły być mylące dla konsumentów.
Dołącz do dyskusji: UOKiK ukarał Black Red White za mylące reklamy promocji „Meble i dodatki bez VAT”