Unilever Polska i Ferrero Polska jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange i Volkswagen (dane za I półrocze 2016)
W pierwszym półroczu br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 6,9 proc. w porównaniu z rokiem ub. Unilever Polska, Kino Świat, Lidl i Ferrero Polska zwiększyły je znacznie powyżej średniej dla całego rynku.
W okresie od stycznia do czerwca br. tradycyjne media zarobiły na reklamie 15,3 mld zł. To 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów i autopromocji).
Największym reklamodawcą niezmiennie już pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która zainwestowała we wsparcie swoich marek 12,6 proc. więcej niż rok temu - 922,5 mln zł. Ten marketer w ostatnim czasie wspierał szerokozasięgowymi kampaniami marki Braveran i Bioliq 35+.
Pozycję reklamowego wicelidera stracił Orange Polska, który nakłady reklamowe zredukował o 12,6 proc., do 276,8 mln zł (spadek z 2 na 5 miejsce).
Telekom w zestawieniu ustąpił miejsca dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat, która w pierwszej połowie tego roku wydała w mediach tradycyjnych 27,6 proc. więcej rok do roku - 329,3 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2015 |
I-VI 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
819 252 485 zł |
922 489 979 zł |
12,6 |
ORANGE POLSKA |
316 897 493 zł |
276 837 106 zł |
-12,6 |
KINO ŚWIAT |
258 204 723 zł |
329 348 673 zł |
27,6 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
252 796 165 zł |
284 405 343 zł |
12,5 |
UNILEVER POLSKA |
225 844 238 zł |
298 527 226 zł |
32,2 |
P4 |
187 773 721 zł |
188 363 542 zł |
0,3 |
NESTLE POLSKA |
173 999 307 zł |
178 467 831 zł |
2,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
184 409 199 zł |
166 886 603 zł |
-9,5 |
FERRERO POLSKA |
152 149 412 zł |
197 802 856 zł |
30 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
163 394 338 zł |
182 697 607 zł |
11,8 |
razem |
14 335 326 735 zł |
15 320 602 931 zł |
6,9 |
Kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku reklamy rosły w omawianym okresie wydatki takich firm, jak Unilever Polska czy Ferrero Polska.
Unilever zwiększył wydatki o 32,2 proc., do 298,5 mln zł, awansując w reklamowym rankingu z 5 na 3 lokatę. Ferrero z kolei wydało w tym roku 30 proc. więcej – 197,8 mln zł.
Unilever aktualnie promuje m.in. markę Dove kampanią pod hasłem „Jesteśmy piękne” .
Warto przypomnieć, że podczas Cannes Lions 2016 Keith Weed, globalny szef marketingu tego koncernu zapowiedział, że firma kończy ze stereotypowym pokazywaniem kobiet w swojej komunikacji marketingowej.
Wartość reklam Lidla w omawianym okresie wzrosła o 12,5 proc. (do 284,4 mln zł), a Procter&Gamble Polska - o 11,8 proc. (do 182,7 mln zł).
Nestle Polska wydało 178,5 mln zł (2,6 proc. więcej), a P4, operator sieci Play - 188,4 mln zł (0,3 proc. więcej).
Z kolei Volkswagen Group Polska zmniejszył wydatki reklamowe o 9,5 proc., do 166,9 mln zł. Ten importer obecnie promuje kampanią autorstwa agencji Hand Made samochody Volkswagen Tiguan.
Dołącz do dyskusji: Unilever Polska i Ferrero Polska jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange i Volkswagen (dane za I półrocze 2016)