Ukraińskie agencje mediowe jednoczą się w apelu o wsparcie swojego kraju
Ukraiński przemysł medialny przygotował manifest wymieniający praktyczne sposoby, w jakie światowy rynek może zaoferować Ukrainie swoje wsparcie w obliczu wojny z Rosją. Środowisko to apeluje m.in. o pomoc w zwalczaniu rosyjskiej dezinformacji, wspieraniu inicjatyw humanitarnych oraz zapewnianiu zatrudnienia i możliwości biznesowych.
Wezwanie do działania poprowadziło ukraińsko-brytyjskie konsorcjum agencji Razom Group. W skład grupy wchodzą agencje Initiative, Havas Media Ukraine i UM Ukraine, które w odpowiedzi na wojnę zaczęły nieść pomoc humanitarną m.in. wspierając ewakuacje.
Projekt zainicjowała Mila Krutchenko, dyrektorka ds. strategii i digital officer w Grupie Razom. - W ciągu 3 miesięcy wojny nasz rynek mediów zmienił się diametralnie. Jednoczy nas pragnienie pomocy Ukrainie i powstrzymania agresora. Uważam, że najbardziej znaczące rezultaty można osiągnąć działając w ramach grupy. Dlatego skupiliśmy się na rynku mediów oraz jego potrzebach i możliwościach - powiedziała.
Projekt był wspierany przez duże spółki holdingowe, w tym Publicis Ukraine, OM OMD Group i Dentsu Ukraine, właścicieli mediów, takich jak Google Ukraine i Rakuten Advertising oraz niezależne agencje.
Manifest wymienia siedem działań dla firm medialnych: podnoszenie świadomości na temat wojny, wspieranie inicjatyw humanitarnych, tworzenie wirusowych kreacji, robienie interesów z ukraińskimi firmami, zatrudnianie ukraińskich talentów i zaprzestanie współpracy z Rosją.
- W sytuacji kryzysowej, takiej jak wojna, integracja przemysłu jest niezwykle ważna dla rozwiązywania problemów strategicznych – dodała Anastasiia Baidachenko, dyrektor generalna organu handlowego IAB Ukraina. Powiedziała, że zatrudnianie ukraińskich specjalistów i zatrudnianie ukraińskich firm pomaga opłacać podatki i wspiera gospodarkę.
Manifest ukraińskiego rynku medialnego:
"Drodzy koledzy z całego świata. Jako gracze rynku medialnego wiemy, jak wiele informacji i dezinformacji na temat Ukrainy otacza Was w tej chwili. Czujemy, że jesteśmy winni podzielić się z Państwem własnym doświadczeniem i sprawdzonymi faktami, abyście mogli wyciągnąć przemyślane wnioski i przekazać je swoim mediom.
● Na Ukrainie toczy się obecnie wojna na pełną skalę. Rosja próbuje zmniejszyć światowy niepokój i potępienie, nazywając to „operacją specjalną”. Ale miasta na całej Ukrainie są bombardowane, tysiące cywilów giną, rosyjscy żołnierze najeżdżają nasze terytorium.
● Ukraina jest europejskim demokratycznym krajem z wolnością słowa, wyrażania siebie i wiary. Możemy mówić różnymi językami i podzielać różne poglądy, ale wszyscy jesteśmy Ukraińcami i walczymy o nasz dom i wolność.
● Na Ukrainie nie ma już reklamy ani konkurencji rynkowej. Wszystkich nas łączy jeden cel - ocalić ojczyznę, naród i kulturę. Wszystkie nasze firmy walczą teraz o wsparcie ukraińskiej gospodarki i ludzi.
Jak Ty, jako część społeczności biznesu medialnego, możesz nam teraz pomóc:
● Wspieraj Ukrainę w mediach, rozpowszechniaj informacje o wojnie, blokuj fałszywe informacje
● Rozpocznij kampanie społeczne wspierające inicjatywy humanitarne
● Twórz wirusowe kreacje, aby jak najwięcej osób usłyszało naszą historię
● Współpracuj z ukraińskimi firmami i wykonawcami: pomóż nam wprowadzić więcej projektów na Ukrainę
● Zatrudnij ukraińskich specjalistów od mediów. Nasz kraj jest pełen talentów
● Zaprzestanie wszelkiego rodzaju współpracy z rynkiem rosyjskim. Rosja jest terrorystą, popełnia teraz zbrodnie wojenne w Europie. Wszystkie firmy inwestujące w Rosji wspierają terroryzm. Rozumiemy, że trudno jest wykluczyć tak duży rynek, ale jeśli chodzi o odbiór społeczny, jest to jedyna słuszna rzecz, jaką należy zrobić.
Wiemy, że nie jesteśmy sami, a środowisko biznesu medialnego na całym świecie opowiada się za Ukrainą. Wszystkie rodzaje wsparcia są wysoko cenione. Razem wygramy!"
Dołącz do dyskusji: Ukraińskie agencje mediowe jednoczą się w apelu o wsparcie swojego kraju