UKE: w reklamach telewizorów mają być informacje o efektywności energetycznej
Urząd Komunikacji Elektronicznej wezwał największe sieci elektromarketów do podawania w reklamach oferowanych przez siebie telewizorów informacji ich o klasie efektywności energetycznej. Taki obowiązek wprowadza przyjęta w ub.r. ustawa.
UKE przypomina, że z początkiem lutego weszła w życie ustawa z 14 września ub.r. o obowiązkach dostawców i dystrybutorów produktów wykorzystujących energię, m.in. telewizorów, w zakresie informowania o jej zużyciu. Jeden z wymogów dotyczy różnego rodzaju reklam tych produktów - prasowych, radiowych, telewizyjnych i elektronicznych. Jeżeli reklama zawiera informację o cenie urządzenia lub zużyciu przez niego energii, powinna też uwzględniać także informację o jego klasie efektywności energetycznej.
Klasa efektywności energetycznej telewizorów jest oznaczana w formie piramidy różnokolorowych strzałek, obok której na odpowiednim poziomie znajduje się czarna strzałka z literą wskazującą klasę właściwą dla danego modelu.
Dołącz do dyskusji: UKE: w reklamach telewizorów mają być informacje o efektywności energetycznej