SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Typowy polski kibic piłkarski - jaki jest?

Typowy polski kibic piłki nożnej to młody, towarzyski, dużo zarabiający mężczyzna w szaliku lub koszulce klubowej (albo reprezentacyjnej), pochodzący z małego lub średniego miasta - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini.

Badanie wykazało, że prawie połowa Polaków (45%) to kibice piłki nożnej, a najwięcej kibiców jest wśród mężczyzn (63%). 78% badanych w wieku 15 – 17 lat jest kibicami piłki nożnej. Drużynom futbolowym kibicuje również ponad połowa osób powyżej 55. roku życia.

Polscy kibice to przede wszystkim osoby, które wyrażają swoje zainteresowanie meczami piłkarskimi, ale nie są szczegółowo zorientowani w tej tematyce.

Większość kibiców deklaruje oglądanie meczy w telewizji (37%) lub stara się zdobyć bilety na mecz (33%), aby na żywo móc kibicować wybranej drużynie. Najczęściej okazują swoje wsparcie zakładając szalik opatrzony logotypem klubu lub barwami Polski (39%) albo koszulkę (21%). Są też i tacy, dla których mecz piłkarski to coś więcej niż widowisko. Traktują to wydarzenie sportowe jako swego rodzaju święto (23%), planując dokładnie swoje wyjście i przebierając się w barwy klubowe, malując twarze (29%), dzięki czemu wyróżniają się i pokazują poczucie przynależności do określonej grupy.

55% polskich kibiców wybiera się na mecz piłkarski spontanicznie, kierując się przekonaniem, że posiadany bilet nie może się zmarnować. Najczęściej kibice oglądają mecze razem z przyjaciółmi (71%), a mniej chętnie z rodziną, partnerem lub partnerką, czy samemu. Dla większości z nich mecz piłkarski jest idealną okazją do rozpoczęcia wieczornej, dobrej zabawy w towarzystwie znajomych (67%).

Mecze piłkarskie to także okazja do drobnych wydatków na przekąski, napoje albo gadżety kibica. Większość kibiców (62%) przygotowuje się na niewielkie koszty z nimi związane - od 20 do 60 zł. Polscy fani futbolu najchętniej będą płacić gotówką (85%).

Badanie polskich kibiców zostało przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini w dniach 13-15 marca 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n=1069 Polaków w wieku powyżej 15 lat. Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.

Dołącz do dyskusji: Typowy polski kibic piłkarski - jaki jest?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Door
"meczy"??? Kto to pisal? "meczów"!!!
"z logiem"??? Z logotypem! Lub "z logo". Wstyd!
odpowiedź
User
M
dużo zarabiający mężczyzna z małego lub średniego miasta...hmmmm...
odpowiedź
User
narusz
meczów, nie meczy

meczy koza
odpowiedź