Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej w I półroczu
W I półroczu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w I półroczu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 288 587 egz. W porównaniu do I półrocza 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,50 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,86 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 140 747 egz., notując spadek o 4,31 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,40 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 8,46 proc. i wyniosła 100 150 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,34 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 10,85 proc. do 20 304 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał o 20,56 proc. do 1 086 egz.
ZKDP | I półrocze |
| |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 291 909 | 291 909 | 288 587 | 3 111 | 315 481 | 315 480 | 311 977 | 3 269 | -7,50% |
Super Express | 142 320 | 141 600 | 140 747 | 853 | 148 786 | 148 066 | 147 089 | 977 | -4,31% |
Gazeta Wyborcza | 165 312 | 146 542 | 100 150 | 44 420 | 179 939 | 162 096 | 109 401 | 50 428 | -8,46% |
Przegląd Sportowy | 28 742 | 28 742 | 27 827 | 555 | 30 152 | 30 152 | 29 190 | 598 | -4,67% |
Gazeta Polska Codziennie | 20 843 | 20 828 | 20 304 | 204 | 18 848 | 18 839 | 18 316 | 168 | 10,85% |
Dziennik Gazeta Prawna | 52 254 | 44 682 | 10 054 | 24 185 | 56 014 | 46 986 | 12 160 | 25 746 | -17,32% |
Rzeczpospolita | 55 703 | 55 572 | 8 672 | 35 844 | 57 313 | 56 639 | 8 176 | 38 749 | 6,07% |
Puls Biznesu | 12 545 | 10 178 | 1 594 | 5 664 | 14 031 | 10 638 | 1 662 | 6 208 | -4,09% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 941 | 4 567 | 1 086 | 1 517 | 5 352 | 4 838 | 1 367 | 1 606 | -20,56% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie sprzedaży kioskowej w I półroczu
A teraz popatrzmy sobie na prenumeraty. No niewielki wzrost. Policzmy departamenty urzędach centralnych... Czyżby niektóre nadal szczędziły na prenumeracie lub zakupiły sobie po zaledwie jednym egzemplarzu?