SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie (sprzedaż kioskowa dzienników w 2016 roku)

W 2016 roku większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Zyskały tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 277 989 egz. W porównaniu do 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 8,58 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 137 209 egz., notując spadek o 4,42 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 10,41 proc. i wyniosła 95 950 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,21 proc.

Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, wynoszącym 4,55 proc., ex aequo pochwalić się mogły dwa tytuły: „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; jej średni wynik w 2016 roku wyniósł 19 498 egz.) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication; 8 230 egz.).

Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik w ub.r. zmalał o 19,86 proc. do 1 045 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

 

Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” i „Rzeczpospolita” na plusie (sprzedaż kioskowa dzienników w 2016 roku)

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
spadek Faktu, prawie tyle co Wyborcza. Kolejny "sukces" "zarządu" Faktu. Ilu czytelników straciliście? 50-60 tys.? Śmieszne i straszne. Walą we władzę, która daje hajs zwykłemu czytelnikowi. Lubię takie samobójstwa gazet. Kilkunastoosobowy dział "polityczny" zabija gazetę i robi ledwie dwie rozkładówki., a "naczelny", który zaczyna każdy "komentarz" od : moi znajomi z Krakowa..., traci nawet podstawową łączność z rzeczywistością. Dalej chłopaki, jeszcze więcej fejku w TOK.FM, a mniej w kioskach. To samo w sobie cudne, że Wielowieyska cytuje Fakt w radiu dla lemingów. Za chwilę zmiany. Całą gazeta i VI piętro mówią o tym za plecami Wójcika i Felusia.
odpowiedź
User
niemieckie media łżą
ale fajnie że Wyborcza dołuje o 10% nie mogę się doczekać kiedy ta szczekaczka padnie
odpowiedź
User
michnikowskie mendia padają
a wirtualne jeszcze nie podały, że Wyborcza zdołowała w styczniu o kolejne 11% może doczekamy kiedy rzeczywiście ta szczekaczka padnie
odpowiedź