Tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie” na plusie. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej (sprzedaż kioskowa)
W listopadzie ub.r. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zyskały tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w listopadzie 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 296 489 egz. W porównaniu do listopada 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,32 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (Muator) ze średnim wynikiem na poziomie 140 103 egz., notując spadek o 6,84 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,32 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 3,87 proc. i wyniosła 106 858 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,04 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średni wynik poszedł do góry o 19,33 proc. do 10 046 egz. Tytuł ten awansował z miejsca siódmego na szóste.
Z kolei na siódmą lokatę spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał bowiem o 12,34 proc. do 7 773 egz.
ZKDP | listopad | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 299 819 | 299 819 | 296 489 | 3 136 | 313 510 | 313 510 | 309 860 | 3 388 |
Super Express | 141 778 | 141 058 | 140 103 | 955 | 152 116 | 151 396 | 150 391 | 1 005 |
Gazeta Wyborcza | 177 979 | 157 055 | 106 858 | 48 073 | 190 296 | 167 267 | 111 159 | 53 925 |
Przegląd Sportowy | 28 721 | 28 721 | 27 780 | 597 | 31 656 | 31 656 | 30 608 | 635 |
Gazeta Polska Codziennie | 19 975 | 19 929 | 19 514 | 176 | 19 265 | 19 247 | 18 754 | 75 |
Dziennik Gazeta Prawna | 56 251 | 46 142 | 10 046 | 25 928 | 54 580 | 44 765 | 8 419 | 27 409 |
Rzeczpospolita | 56 000 | 55 055 | 7 773 | 37 280 | 57 309 | 55 005 | 8 867 | 38 741 |
Puls Biznesu | 13 181 | 10 594 | 1 622 | 6 038 | 14 241 | 10 673 | 1 664 | 6 572 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 740 | 5 135 | 1 253 | 1 511 | 5 406 | 4 991 | 1 392 | 1 478 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Polska Codziennie” na plusie. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej (sprzedaż kioskowa)