Tylko „Bravo Girl” i „Twist” zyskały. Reszta na minusie
W maju br. w segmencie pism młodzieżowych tylko „Bravo Girl” i „Twist” zdołały poprawić nieznacznie swoje wyniki sprzedaży. Pozostałe tytuły zanotowały stratę, największą „Dziewczyna”.
Na pozycji lidera w rankingu pism młodzieżowych utrzymał się dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer), który w maju zanotował niewielką (wynoszącą -0,09 proc.) stratę w stosunku do maja ub.r. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 196 444 egz.
Drugie miejsce należało do dedykowanemu dziewczynom magazynowi „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który poprawił swój wynik o 6,9 proc. i w maju br. sprzedał się w nakładzie 104 201 egzemplarzy. Od kwietnia br. tytuł ten zmienił swój cykl wydawniczy i z dwutygodnika przeistoczył w miesięcznik.
Podium zamyka również kolejne czasopismo z portfolia Wydawnictwa Bauer - „Twist” - ze sprzedażą na poziomie 83 190 egz. Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 23,9 proc., najbardziej w zestawieniu.
Pozostałe pisma z tabeli zanotowały straty. Najwięcej stracił „Popcorn” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 53,3 proc. i wyniosła 42 387 egz. Spory spadek zanotowała też należąca do tego samego wydawcy „Dziewczyna” (39 575 egz., spadek o 38,4 proc.), która zajęła przez to ostatnie miejsce. Trzeba dodać, że tytuł ten od maja br. ukazuje się tylko w wersji z gadżetami w 5,50 cenie zł (rok wcześniej mutacja bez gadżetu kosztowała 3,39 zł, dowiedz się więcej o zmianach w „Dziewczynie” ).
Wirtualnemedia.pl | maj | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 196 144 | 197 941 |
Bravo Girl | 104 201 | 97 452 |
Twist | 83 190 | 67 116 |
Fun Club | 76 974 | 115 616 |
Popcorn | 42 387 | 90 753 |
13 Magazyn Nastolatki | 41 997 | 63 242 |
Dziewczyna | 39 575 | 64 295 |
Na przestrzeni maja i kwietnia br. wzrost sprzedaży zanotowały tylko trzy magazyny. Najwięcej w tym okresie zyskało „Bravo Girl” – aż 50,8 proc. Podobnie, jak w skali rocznej liderem spadku, był „Popcorn” ze stratą na poziomie 25,8 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | maj | kwiecień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 196 144 | 191 472 |
Bravo Girl | 104 201 | 69 119 |
Twist | 83 190 | 68 757 |
Fun Club | 76 974 | 85 792 |
Popcorn | 42 387 | 57 110 |
13 Magazyn Nastolatki | 41 997 | 54 501 |
Dziewczyna | 39 575 | 43 675 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Bravo Girl” i „Twist” zyskały. Reszta na minusie