Tygodnik „Der Spiegel” zapowiada zwolnienia i internetowy paywall
Wpływowy niemiecki tygodnik „Der Spiegel” zapowiedział oszczędności. Do końca 2017 roku zamierza zwolnić około 150 pracowników, w planach jest też wprowadzenie płatnych treści w internetowym serwisie.
O planowanych cięciach kosztów w należącym do grupy Spiegel tygodniku, który wydaje też miesięcznik „Manager Magazin” poinformowano w oficjalnym komunikacie. Według zapowiedzi do 2017 r. „Der Spiegel” zamierza wypracować roczne oszczędności na poziomie 16 mln euro. Drogą do osiągnięcia tego celu mają być cięcia w wydatkach na bieżącą działalność oraz zwolnienie do 150 pracowników spośród ponad 700. zatrudnionych obecnie.
- Te kroki są dla nas trudne i bolesne, szczególnie w części dotyczącej zwolnień - przyznał w komunikacie Thomas Hass, szef Spiegel-Verlag. - Niestety jest to jedyna droga dająca szansę na zabezpieczenia na przyszłość finansów naszej firmy.
Przyczyną zapowiadanych oszczędności mają być przede wszystkim spadające przychody z reklam w drukowanej wersji tygodnika. Ale oprócz cięć w wydatkach „Der Spiegel” zamierza też zdobywać pieniądze z nowych źródeł. Według planów wydawcy część treści w internetowym serwisie tygodnika, dotychczas całkowicie darmowych, będzie dostępna za opłatą. Na razie jednak nie sprecyzowano terminu ani skali wprowadzenia paywalla.
„Der Spiegel” należy do najbardziej wpływowych i opiniotwórczych tytułów na niemieckim rynku prasowym, znanym m.in. z mocnego działu śledczego. Tygodnik ukazuje się od 1947 r., siedzibą redakcji jest Hamburg. Obecny nakład podawany przez wydawcę wynosi ok. 870 tys. egzemplarzy.
Dołącz do dyskusji: Tygodnik „Der Spiegel” zapowiada zwolnienia i internetowy paywall