„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, a „Wysokie Obcasy Extra” - dwumiesięcznikiem
W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, zaś wśród dwumiesięczników - magazyn „Wysokie Obcasy Extra” - pokazuje badanie PBC opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od września 2013 roku do lutego 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,79 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,64 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,52 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 1,02 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,86 proc. respondentów (wzrost o 0,18 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym i popularnonaukowym.
>>> Najchętniej czytane tygodniki i dwutygodniki w Polsce (raport)
Miesięczniki |
wrzesień 2013 : luty 2014 |
wrzesień 2012 : luty 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
11,79% |
10,64% |
Claudia |
9,52% |
8,50% |
Cztery Kąty |
7,86% |
7,68% |
Murator |
7,14% |
7,21% |
Poradnik Domowy |
7,13% |
7,01% |
Focus |
7,11% |
7,32% |
Kobieta i Życie |
6,80% |
6,70% |
Przepisy Czytelników |
6,65% |
5,37% |
Przyślij Przepis! |
6,65% |
5,81% |
Dobre Rady |
6,49% |
6,03% |
Mój Piękny Ogród |
6,24% |
5,09% |
Świat Kobiety |
6,19% |
5,59% |
Komputer Świat |
5,59% |
5,26% |
Avanti |
5,31% |
4,76% |
Olivia |
5,24% |
5,41% |
National Geographic |
5,23% |
4,93% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,08% |
4,42% |
Świat Wiedzy |
5,07% |
4,22% |
Glamour |
4,69% |
3,82% |
Skarb |
4,37% |
- |
Działkowiec |
3,98% |
3,61% |
Świat Zdrowia |
3,61% |
3,27% |
Pani |
3,53% |
3,68% |
Moje Mieszkanie |
3,26% |
2,42% |
Mamo To Ja |
3,05% |
3,52% |
Dom & Wnętrze |
2,99% |
2,49% |
CD Action |
2,97% |
2,90% |
Cosmopolitan |
2,83% |
2,57% |
CKM |
2,78% |
2,86% |
Joy |
2,77% |
2,64% |
Moje Gotowanie |
2,60% |
2,12% |
Focus Historia |
2,53% |
2,14% |
Przepis na Zdrowie |
2,49% |
1,70% |
M jak mieszkanie |
2,47% |
1,83% |
Elle |
2,47% |
2,22% |
Auto Motor i Sport |
2,40% |
1,98% |
Uroda |
2,36% |
1,87% |
TopGear |
2,32% |
1,74% |
Auto Świat Poradnik |
2,30% |
1,71% |
Zwierciadło |
2,27% |
2,49% |
PC Format |
2,19% |
2,29% |
Moda na Zdrowie |
2,19% |
2,03% |
Ładny Dom |
2,15% |
1,52% |
Playboy |
2,11% |
2,07% |
Świat Motocykli |
1,93% |
1,59% |
Dobre Wnętrze |
1,93% |
1,87% |
Zdrowie |
1,93% |
1,64% |
Men's Health |
1,92% |
1,68% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,90% |
1,04% |
National. Geographic. Traveler |
1,71% |
1,61% |
Kuchnia |
1,69% |
1,45% |
PC World |
1,68% |
1,64% |
Logo |
1,68% |
1,62% |
Przepis na Ogród |
1,66% |
1,19% |
Twoje Dziecko |
1,55% |
1,70% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,49% |
1,54% |
Dziecko |
1,46% |
1,74% |
Burda |
1,43% |
1,14% |
Forbes |
1,38% |
1,17% |
Wróżka |
1,18% |
1,35% |
InStyle |
1,18% |
1,10% |
Chip |
1,14% |
1,32% |
Cała Ty |
1,09% |
- |
Bravo Girl |
1,07% |
1,05% |
Vita |
1,06% |
1,02% |
Twój Maluszek |
0,98% |
1,23% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) |
0,91% |
0,58% |
Podróże |
0,88% |
0,70% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,88% |
- |
Shape |
0,88% |
0,67% |
M jak Mama |
0,83% |
0,94% |
Weranda |
0,83% |
0,67% |
Architektura-Murator |
0,69% |
0,55% |
Harper's Bazaar |
0,68% |
- |
Voyage |
0,65% |
0,56% |
Sukces |
0,64% |
0,65% |
Twist |
0,55% |
0,82% |
Fun Club |
0,48% |
0,42% |
Żagle |
0,43% |
0,47% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,50 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki |
wrzesień 2013 : luty 2014 |
wrzesień 2012 : luty 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Wysokie Obcasy Extra |
3,50% |
- |
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,28% |
2,07% |
Auto Świat 4x4 |
1,86% |
1,32% |
Sól i Pieprz |
0,88% |
0,78% |
Women's Health |
0,69% |
- |
Elle Decoration |
0,53% |
0,63% |
Weranda Country |
0,38% |
0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków i w okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku na losowej próbie 21 515 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od września do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, a w okresie od stycznia do lutego 2014 roku - „PC World” i „Vita”, a we wrześniu 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, a „Wysokie Obcasy Extra” - dwumiesięcznikiem