„Twój Styl” liderem sprzedaży pism luksusowych i shoppingowych w I półroczu 2016 (raport)
W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Shape”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 186 437 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I półrocza 2015 roku pismo to zanotowało stratę o 2,74 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 94 488 egz., po spadku o 4,65 proc.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska). Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 13,49 proc., uplasował się na poziomie 68 646 egz.
Z kolei najwięcej - 37,94 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 13 662 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 16. na 17. - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl |
I półrocze |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twój Styl |
289 867 |
189 047 |
186 437 |
289 959 |
193 226 |
191 691 |
-2,74% |
Avanti |
172 887 |
98 996 |
94 488 |
169 408 |
99 949 |
99 098 |
-4,65% |
Women’s Health |
130 137 |
68 846 |
68 646 |
151 581 |
79 351 |
79 351 |
-13,49% |
Pani |
137 479 |
73 594 |
66 911 |
136 657 |
69 226 |
69 034 |
-3,08% |
Wysokie Obcasy Extra |
133 033 |
69 494 |
63 678 |
139 167 |
76 432 |
68 064 |
-6,44% |
Zwierciadło |
132 501 |
63 360 |
63 336 |
146 669 |
74 710 |
74 008 |
-14,42% |
Uroda Życia |
127 056 |
79 952 |
63 220 |
168 645 |
66 235 |
65 368 |
-3,29% |
Grazia |
119 647 |
61 378 |
60 974 |
139 980 |
67 860 |
67 660 |
-9,88% |
Cosmopolitan |
144 875 |
60 547 |
60 543 |
160 000 |
74 263 |
74 253 |
-18,46% |
Joy |
144 148 |
57 345 |
56 585 |
156 500 |
76 855 |
73 985 |
-23,52% |
Glamour |
127 166 |
58 588 |
54 168 |
115 627 |
66 106 |
66 106 |
-18,06% |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
105 773 |
55 010 |
53 343 |
- |
- |
- |
- |
Elle |
96 639 |
50 424 |
47 930 |
100 523 |
50 085 |
48 085 |
-0,32% |
Hot Moda & Shopping |
101 185 |
44 750 |
44 726 |
122 000 |
51 697 |
51 689 |
-13,47% |
In Style - Edycja Polska |
84 297 |
35 254 |
35 034 |
91 320 |
41 022 |
41 022 |
-14,60% |
Harpers Bazaar |
51 699 |
24 418 |
24 338 |
61 100 |
26 946 |
26 896 |
-9,51% |
Shape |
32 327 |
13 671 |
13 662 |
43 167 |
22 015 |
22 015 |
-37,94% |
W czerwcu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zwiększyła się o 17,11 proc. do 196 869 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 110 777 egz., po wzroście o 5,76 proc. Podium uzupełniają „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), które przed rokiem były czwarte (71 677 egz., jednak w dół o 4,86 proc.).
Również i w tym ujęciu największą stratę - wynoszącą 50,71 proc. do 9 235 egz. - odnotował „Shape”.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Twój Styl |
289 954 |
199 814 |
196 869 |
289 965 |
169 824 |
168 108 |
17,11% |
Avanti |
182 000 |
136 104 |
110 777 |
185 526 |
108 092 |
104 744 |
5,76% |
Wysokie Obcasy Extra |
150 000 |
77 277 |
71 677 |
148 000 |
85 675 |
75 336 |
-4,86% |
Pani |
134 978 |
82 172 |
68 972 |
134 993 |
63 101 |
62 901 |
9,65% |
Zwierciadło |
130 000 |
66 117 |
66 117 |
160 000 |
73 144 |
71 964 |
-8,12% |
Cosmopolitan |
129 991 |
61 592 |
61 592 |
160 000 |
71 060 |
71 060 |
-13,32% |
Women’s Health |
125 053 |
57 572 |
56 572 |
150 144 |
76 290 |
76 290 |
-25,85% |
Be Active. Dietetyka & Fitness |
97 440 |
54 223 |
49 223 |
- |
- |
- |
- |
Glamour |
131 939 |
58 818 |
48 598 |
110 000 |
64 239 |
64 239 |
-24,35% |
Uroda Życia |
120 140 |
66 015 |
48 204 |
149 330 |
58 786 |
56 786 |
-15,11% |
Grazia |
104 991 |
46 704 |
46 504 |
139 980 |
67 860 |
67 660 |
-31,27% |
Joy |
130 983 |
43 124 |
43 124 |
155 000 |
73 512 |
73 512 |
-41,34% |
Elle |
94 000 |
44 093 |
41 985 |
92 150 |
45 973 |
43 973 |
-4,52% |
Hot Moda |
90 989 |
37 175 |
37 175 |
120 000 |
46 904 |
46 904 |
-20,74% |
In Style - Edycja Polska |
83 941 |
33 217 |
32 997 |
80 000 |
33 034 |
33 034 |
-0,11% |
Harpers Bazaar |
50 498 |
26 830 |
26 830 |
58 500 |
24 400 |
24 400 |
9,96% |
Shape |
25 995 |
9 235 |
9 235 |
38 000 |
18 735 |
18 735 |
-50,71% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem sprzedaży pism luksusowych i shoppingowych w I półroczu 2016 (raport)