„Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników
„Twój Styl” pozostaje liderem czytelnictwa wśród miesięczników. Tytuł ten - podobnie jak pozostałe pisma z czołówki - zanotował jednak spadek tego wskaźnika. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany jest „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od maja do października br. wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,37 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 12,22 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,97 proc., która zanotowała spadek o 0,64 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które czytane były przez 8,37 proc. pytanych (spadek o 0,66 pkt. proc.).
Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,87 proc., czyli o 1,05 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), czytany przez 5,64 proc. osób, czyli o 1,06 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
W zestawieniu na 13. miejscu zadebiutował miesięcznik „Komputer Świat” (Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,33 proc. czytelników. Rok wcześniej nie było go w rankingu miesięczników, bo był dwutygodnikiem.
Wirtualnemedia.pl | Maj – październik | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,37% | 12,22% |
Claudia | 8,97% | 9,61% |
Cztery Kąty | 8,37% | 9,03% |
Focus | 7,87% | 8,92% |
Murator | 7,21% | 8,14% |
Poradnik Domowy | 7,20% | 7,95% |
Kobieta i Życie | 6,74% | 7,53% |
Dobre Rady | 5,82% | 6,29% |
Przepisy Czytelników | 5,64% | 4,58% |
Przyślij Przepis! | 5,62% | 3,86% |
Świat Kobiety | 5,51% | 6,18% |
Olivia | 5,40% | 6,33% |
Komputer Świat | 5,33% | - |
Mój Piękny Ogród | 5,29% | 6,53% |
National Geographic | 4,77% | 6,01% |
Avanti | 4,69% | 5,36% |
Auto Moto | 4,68% | 4,93% |
Działkowiec | 4,57% | 5,12% |
Mamo To Ja | 4,08% | 4,16% |
Świat Wiedzy | 4,06% | - |
Glamour | 3,88% | 4,49% |
Pani | 3,60% | 3,93% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 3,04% | - |
CKM | 2,99% | 3,65% |
Joy | 2,91% | 3,14% |
CD Action | 2,90% | 3,30% |
Cosmopolitan | 2,73% | 3,35% |
Moje Mieszkanie | 2,58% | 3,30% |
Dom & Wnętrze | 2,57% | 2,93% |
PC Format | 2,41% | 2,90% |
Zwierciadło | 2,34% | 2,53% |
Moje Gotowanie | 2,30% | 2,97% |
Auto Motor i Sport | 2,29% | 2,53% |
Elle | 2,17% | 2,60% |
Focus Historia | 2,09% | - |
M jak mieszkanie | 1,98% | 2,88% |
Playboy | 1,97% | 2,52% |
Uroda | 1,96% | 2,49% |
Naj Magazyn | 1,93% | - |
Logo | 1,92% | 2,22% |
Auto Świat Poradnik | 1,88% | 1,67% |
Twoje Dziecko | 1,86% | 2,08% |
Świat Motocykli | 1,84% | 2,06% |
Dziecko | 1,80% | 2,09% |
Moda na Zdrowie | 1,79% | 2,38% |
PC World | 1,78% | - |
Men's Health | 1,75% | 1,87% |
Zdrowie | 1,72% | 2,50% |
TopGear | 1,69% | 1,82% |
Dobre Wnętrze | 1,61% | 1,99% |
Charaktery | 1,61% | 1,90% |
Magazyn Futbol | 1,59% | 1,80% |
Ładny Dom | 1,57% | 1,68% |
Przepis na Zdrowie | 1,47% | - |
National. Geographic. Traveler | 1,45% | 1,66% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,43% | 1,94% |
Chip | 1,43% | 1,53% |
Kuchnia | 1,43% | 2,13% |
Bravo Girl | 1,31% | 1,55% |
Wróżka | 1,28% | 1,54% |
Twój Maluszek | 1,27% | 1,69% |
Przepis na Ogród | 1,26% | 1,39% |
M jak Mama | 1,24% | 1,45% |
Burda | 1,20% | 1,38% |
Na ścieżkach życia | 1,20% | 1,11% |
Majster | 1,17% | 1,31% |
Film | 1,14% | 1,63% |
Forbes | 1,13% | 1,38% |
21. wiek | 1,08% | 0,96% |
Zbuduj Dom | 1,02% | 1,10% |
InStyle | 0,98% | 1,23% |
Vita | 0,96% | - |
Gotuj Krok po Kroku | 0,96% | - |
Twist | 0,85% | 1,12% |
Reader's Digest | 0,85% | 1,19% |
Shape | 0,83% | 0,97% |
Podróże | 0,78% | 0,75% |
Weranda | 0,68% | 0,80% |
Sukces | 0,68% | 0,68% |
Hot Moda & Shopping | 0,66% | 0,79% |
Voyage | 0,65% | 0,81% |
Żagle | 0,51% | 0,50% |
Architektura-Murator | 0,51% | 0,51% |
Maxim Polska | 0,51% | - |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,47% | - |
Fun Club | 0,45% | 0,57% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik”. Czyta go 2,22 proc. pytanych. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” czytane przez 2,41 proc. procent respondentów.
Wirtualnemedia.pl | Maj – październik | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Samo Zdrowie (kwartalnik) | 2,41% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,22% | - |
Auto Świat 4x4 | 1,74% | 2,10% |
Komputer Świat Gry | 1,44% | 1,75% |
Rodzice (kwartalnik) | 0,98% | 1,35% |
Sól i Pieprz | 0,97% | - |
Play | 0,69% | 0,55% |
Elle Decoration | 0,51% | 0,66% |
Weranda Country | 0,30% | 0,31% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,19% | 0,17% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków i w okresie od maja do października 2012 roku na losowej próbie 24 044 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem czytelnictwa wśród miesięczników